کد خبر 481655
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲

اجلاس مقدماتی (CGM) کنفرانس امنیتی مونیخ با همکاری دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه شنبه بیست و پنجم مهرماه سالجاری و با هدف بررسی مجموعه مسائل منطقه به مدت یک روز در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، اجلاس مقدماتی (CGM) کنفرانس امنیتی مونیخ با همکاری دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه شنبه بیست و پنجم مهرماه سالجاری و با هدف بررسی مجموعه مسائل منطقه به مدت یک روز در تهران برگزار می‌شود.

محمدجواد ظریف، فرانک والتر اشتاین مایر و جبران باسیل وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان و لبنان و وزیران امور خارجه چند کشور منطقه و مقام‌های عالی‌رتبه سایر کشورها شامل وزرای خارجه پیشین، روسا و نمایندگان پارلمان‌ها و مدیران کانون‌های اندیشه دست اندرکار امور سیاسی و بین‌المللی و روسای شرکت‌های اقتصادی از ۶۰ کشور جهان در این اجلاس که در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار می‌شود، حضور خواهند یافت.

در این اجلاس قرار است، وضعیت خاورمیانه و آثار و رویکردهای مختلف و متمایز بازیگران منطقه‌ای و اهداف کشورهای فرامنطقه‌ای و آثار ناشی از آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

در منطقه، قرائت‌های خشونت‌آمیز و غیر انسانی از عقاید مذهبی یک تهدید اساسی است.با توجه به تاثیر ارتباطات و گسترش امواج جهانی شدن ابعاد شگرف و عظیم تهدید پیش رو در حوزه کشورها محدود نمانده و سراسر منطقه و مناطق همجوار در آسیا و اروپا را در خواهد نوردید. موج عظیم مهاجرت‌هایی که اروپا را در حال حاضر درگیر خود کرده و اقدامات تروریستی در سرتاسر جهان در قالب‌ها و فراخوان اهداف گروه‌های تروریستی چون داعش نمونه‌ای از آثار یاد شده است. با نظر داشت ملاحظات اساسی و مهم فوق، اقدامات معطوف به مقابله و مهار تهدیدهای ناشی از بحران بایستی دارای ابعاد همکاری جویانه منطقه‌ای و بین‌المللی باشد. اینگونه اقدامات خود مستلزم همفکری و تشریک مساعی فکری بین کشورهای  مسئول و بازیگران منطقه‌ای با سایر طرف‌های نگران از این شرایط می‌باشد.

در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران که به واسطه مواضع اصولی و ثابت خود در برقرای صلح و ثبات و مبارزه با کلیه اشکال تروریسم و افراطی‌گری همواره آماده تشریک مساعی و همکاری با کشورهای ذی‌مدخل در حوزه همسایگی و منطقه و سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی ذیربط بوده است، با همکاری کنفرانس امنیتی مونیخ که با برگزاری پنجاه و یک سال اجلاس سالانه در این خصوص فعال است، درصدد برآمده گامی در در جهت تبادل نظر و رایزنی پیرامون این مهم بردارد و در این چارچوب با برگزاری هم اندیشی با حضور سیاستمداران، محققان و پژوهشگران منطقه خاورمیانه و اروپا روندها، چشم‌اندازها و راه‌حل‌های احتمالی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دهند.

پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ بهمن ماه سال جاری در مونیخ آلمان برگزار خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس