کد خبر 481547
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

دیدار امروز دانشجویان، استعدادهای برتر علمی کشور و رؤسای جوان شرکت‌های دانش‌بنیان با رهبر انقلاب اسلامی از حواشی جالبی برخوردار بود.

به گزارش مشرق، جمعی از دانشجویان، استعدادهای برتر علمی کشور و رؤسای جوان شرکت‌های دانش‌بنیان صبح امروز با حضور در حسینیه‌ امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

* نخبگان و دانشجویان از ساعت 8/30 صبح امروز برای شرکت در این دیدار، آرام آرام در حسینیه امام خمینی(ره) حضور یافتند و در اولین نگاه خود در حسینیه امام با حدیثی از امام باقر (ع) درباره علم مواجه می‌شدند.

*سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،‌قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از جمله مسئولانی بودند که دقایقی قبل از حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) حاضر شدند.

* رهبر معظم انقلاب راس ساعت 10/10 در جمع دانشجویان و نخبگان حضور یافتند و این دیدار پس از تلاوت آیاتی از سوره علق آغاز شد.

* سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان پیش از شروع بیانات رهبر انقلاب به ارائه‌ گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این بنیاد پرداخت و سخنان خود را با ذکر خاطره‌ای از دوران جنگ به نقل از مقام معظم رهبری آغاز کرد، خاطره‌ای که رهبر انقلاب در سخنان امروز  خود آن خود آن را تکمیل کرد.

* خاطره نقل شده رهبری از زبان ستاری درباره وضعیت نیروی هوایی در دوره‌ای از دفاع مقدس بود، اینکه به گفته برخی از فرماندهان و مسئولان ارشد نیروی هوایی، هواپیماهایی که در اختیار نیروی هوایی قرار داشت  فرسوده شده و تنها هواپیمای باقی مانده "یک نوع خاص از هواپیما" بود که آن هم تا مدتی دیگر باید از رده خارج می‌شد. به گفته ستاری وقتی رهبر انقلاب در آن زمان این مطلب را به امام خمینی(ع) منتقل می‌کند با سخنان امیدوار کننده‌ای از سوی ایشان روبرو می‌شود که نوید از موفقیت‌های آینده را می‌دهد.

* به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری این موفقیت بعدها توسط متخصصان کشور حاصل شد و امروز فرصت و زمان برای ادامه این مسیر پرافتخار در اختیار نخبگان است.

* افزایش جایزه‌های تحصیلی، توجه به پژوهش‌های پایه، اجرای طرح شهاب، حمایت از پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، توسعه دایره نخبگانی و توجه به دیپلماسی فناوری از جمله مطالب مطرح شده از سوی معاون علمی و فناوری بود.

* پس از پایان سخنان ستاری، رهبر انقلاب سخنان خود را با این جمله که این دیدارها برای من انرژی‌بخش و امید‌بخش است، آغاز کرد و ضمن جوانانه خواندن بیانات معاون علمی و فناوری رئیس جمهور این گونه خاطره وی را تکمیل کرد که "جوانان مومن و انقلابی ما در نیروی هوایی آن زمان با توانمندی خود کاری کردند که همان هواپیماهای S300 امروز با گذشت سالها همچنان در کشور فعالیت می‌کنند."

* سخنان امروز رهبر انقلاب در جمع نخبگان در سه بخش قابل جمع بندی بود، به گفته ایشان بخش اول سخنان امروزشان در قالب نصایح و سفارش‌های پدرانه بخش دوم در قالب توصیه‌هایی به مسئولان و نخبگان و بخش سوم در بیان هشدارهایی بود که در مدت 45 دقیقه برای شرکت‌کنندگان بیان شد.

* نکته‌ای که در سخنان امروز معاون علمی و فناوری و رهبر انقلاب به صورت مشترک به چشم می‌خورد، امیدواری به آینده و آینده نوید بخش برای کشور بود؛ مسئله‌ای که رهبر انقلاب در پایان سخنان خود و در جمع بندی مطالب امروزشان به آن اشاره و تأکید کردند: جمع‌بندی سخنان من، «خوش‌بینی مستدل نسبت به آینده» است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    وزارت علوم به تغییرات اساسی نیاز دارد. سود آوری و دادن مجوز به مراکز آموزش عالی که فقط لکه ننگی بر آموزش عالی هستند تا اینکه مراکز تولید علم باشند باید ممنوع شود و به کیفیت توجه بشه نه کمیت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس