وزير دفاع لهستان گزارش منتشر شده را درباره بر احتمال امضاي قراردادي در جريان سفر 27 و 28 مه (6 و 7 خرداد) باراک اوباما، پيرامون استقرار پايگاه دائمي هواپيماهاي جنگي اف.16 آمريکا در خاک لهستان، تکذيب کرد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از ، خبرگزاري فرانسه از ورشو ، 'بوگدان کليچ' وزير دفاع لهستان امروز سه شنبه، به راديوي تجاري «زت» لهستان گفت: هرگز صحبتي از ايجاد پايگاه دائمي براي هواپيماهاي آمريکا، اعم از هواپيماهاي جنگي مانند اف-16 يا هواپيماهاي ترابري مانند هرکولس، مطرح نبوده است.
کليچ با اين حال تاييد کرد که اميد زيادي وجود دارد که در جريان سفر اوباما توافقي در زمينه استقرار دائمي خدمه فني نيروي هوايي آمريکا در يک پايگاه اف.16 لهستان در منطقه «لاسک» در مرکز اين کشور، حاصل شود.
پيش از اين در ماه جاري، روزنامه مهم «گازتا وايبروژا» لهستان به نقل از يک مقام آگاه ديپلماتيک لهستان نوشت که آمريکا آماده است تا موضوع انتقال يک پايگاه هواپيماهاي اف.16اين کشور را از «آويانو» در ايتاليا به لاسک در لهستان اعلام کند.
روسيه در ماه دسامبر به لهستان درمورد ميزباني هواپيماهاي جنگي آمريکا هشدار داد و تهديد کرد که اقدامات متقابلي در اين زمينه انجام خواهد داد.
لهستان همچنين به همراه روماني با ميزباني بخشي از سپر دفاع موشکي آمريکا موافقت کرده است. اين سامانه دفاع موشکي از فناوري موشکي ضد بالستيک مستقر بر زمين اس.ام.-3 (SM-3) استفاده خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس