سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: امروز ژاپن نفراتی زیادی داشت که در اروپا بازی می‌کنند، اما من هیچ بازیکنی نداشتم که در اروپا بازی کند.

به گزارش مشرق، کارلوس کی‌روش پس از تساوی تیم ملی مقابل ژاپن اظهار داشت: نمی‌خواستیم فرصت بازی مقابل تیمی که سرعت بالایی دارد را از دست بدهیم تیم حریف انسجام بالایی دارد که در مجموع بسیار خوب بود.

وی افزود: به هیچ عنوان با ترس بازی نکردیم؛ در نیمه اول بهتر بودیم و در نیمه دوم ژاپن بهتر بازی کرد و در نتیجه بازی عادلانه بود.

کی‌روش در مورد اینکه آیا توقعاتش برآورده شده تاکید کرد: در درجه اول باید بگویم که کاملا توقعات ما مقابل بهترین تیم آسیا برآورده شد و بازیکنان توانستند عملکرد خوبی داشته باشنداما مطلبی که بسیار حائز اهیمت است این است که بازیکنان شخصیت بسیار خوبی را در دفاع داشتند و در طول 90 دقیقه بازی روبه جلویی را به نمایش گذاشتند و از این مسئله خوشحالم و از عملکرد بازیکنانم راضی هستم.

وی افزود: البته به خاطر اینکه من و یا تیم ملی ایران توانایی مالی ندارد که بازیکنان را به باشگاه‌های بزرگ دنیا بفرستیم و در آنجا تمرین کنیم، نمی‌توانیم از تجربه استفاده دیگران کنیم. امشب فرصت خوبی بود که مقابل ژاپن بازی کنیم، آنها بازیکنانی داشتند که در منچستریونایتد، میلان و دورتمند بازی می‌کنند. آیا باور می کنید که ایران هیچ بازیکنی را در زمین نداشت که در فوتبال اروپا بازی کند.

کی‌روش گفت: در عمان عملکردمان خوب نبود اما جنگیدیم و با یک امتیاز برگشتیم، امروز هم عملکرد بسیار خوبی داشتیم اما برد امشب از دستان ما فرار کرد. باید توجه کنیم که با توجه به گرمای بسیار بالای عمان بازیکنان جوان ما توانستند عملکرد خوبی داشته باشند. مطمئنا دلیلی است که ایران در 14 سال گذشته با تمام بازیکنان بزرگی چون دایی، مهدوی کیا و باقری نتوانسته نتیجه بگیرد. 4 روز بعد مقابل بهترین تیم آسیا بازیکنان من با یک روحیه جنگجویانه خوب در زمین حضور پیدا کردند و من بسیار رضایت دارم و باید شما به آنجا افتخار کنید.

کی‌روش در مورد اینکه در نیمه اول همان طور که گفتید تیم ایران حاکم میدان بود اما در نیمه دوم ژاپن برتری نسبی داشت گفت: با شما موافق هستم، در نیمه اول تیم قدرتمند میدان بودیم و فرصت‌های خوبی داشتیم اما در نیمه دوم تعادل برقرار شد. ژاپن مثل نیمه اول ما نبود و تیم برتر میدان نبود. می‌دانستیم که ژاپن در نیمه دوم سعی می‌کند به گل برسد و نگرش ما نسبت به برنامه بازی این بود که تمرکز داشته باشیم. در نیمه دوم شک نداریم که ژاپن فرصت‌های خوبی داشت. روی ضد حمله آنها یارگیری اشتباهی کرده بودیم البته باید بگویم که در نیمه دوم ما فرصت‌های بیشتری از حریف داشتیم. در پایان بازی از لحاظ سرعت و کیفیت فکر می‌کنم تعادلی برقرار بود.

وی در مورد اینکه در ترکیب تیم ملی ایران نبود بازیکنانی چون سروش رفیعی را حس می‌کند و آیا به این دلیل از جناحین سانتر می‌کند گفت: شانس های متفاوتی داشتیم که از جناحین استفاده کنیم. برنامه بازی برنامه‌ای است که در طول بازی دیکته می‌شود وقتی فرصت از جناحین به وجود می‌آمد، از جناحین حرکت می کردیم اما ژاپن با توجه به قدرتش و توانایی‌اش از مرکز حرکت می‌کرد. وقتی اسب دارید با اسب می روید و وقتی دوچرخه دارید با دوچرخه می روید. تمام تیم ها قدرت خود را دارند. در آخر هر دو تیم در این بازی سعی کردند روش های بازی خود را امتحان کنند و نمایش خوب و سرگرم کننده ای داشتند باید به هر دو تیم تبریک گفت.

سرمربی تیم ملی فوتبال در مورد اینکه نظرش در مورد فوتبال ژاپن چیست و چه تفاوتی با زمان حضورش در این کشور دارد گفت: شکی ندارم در آن زمانی که من بودم بازیکنان ژاپن سرعت بالایی داشتند اما در آن زمان تجربه نداشتند. در آن زمان فقط یک بازیکن در اروپا داشت اما امروز برعکس است و فقط یکی دو نفر در ژاپن هستند و سایرین در تیم‌های اروپایی هستند. تفاوت بزرگی بین گلر آنها تا هوندا است و آن تجربه بالای بازیکن است. این دقیقا ان چیزی است که احتیاج دارید؛ کیفیت و تجربه.

کی‌روش افزود: برای رشد به این دو مسئله احتیاج دارید. اعتبار را با تجربه می‌توانید به دست بیاورید. وقتی تیم ژاپن به جام جهانی رفت بازیکنانی را در اختیار داشت که در اروپا بازی می کردند اما وقتی من به جام جهانی رفتم بازیکنانی را داشتم که یک بازی اروپایی را هم تجربه نداشتند اگر نظر صادقانه من را می خواهید تفاوت بزرگی بین زمان من و حالا وجود دارد. فوتبال ژاپن الان 24 سال از فوتبال ایران پیش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • نصیر ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    امارات ژاپن رو در جام ملت ها برد عراق یک صفر به ژاپن باخت با بد شانسی خجالت بکش مرد حسابی تیم شما جلوی عمان یا قطر یا امارات یا حتی عراق مگه فوتبال بازی می کنه!؟؟؟ آسیا 24 سال از ایران جلو نزده این شما هستید دنده عقب گرفتید
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    مربی بی ربط و بی دانش - طوری از جلو بودن فوتبال حرف می زند گو این که فوتبال صنعت فضا نوردی است - شما از این فوتبال دست بردارید 20سال جلو می افتد - این اراجیف را چه کسانی به خورد این نشخوار کننده ذهن فرسا می دهند - متاسفم !! وقتی معلمان داخلی را و دانش مردان مرد فوتبالمان را نادیده می گیریم باید از این خزعبلات بشنویم - جوانان برومند ایرانی باید باور کنند که می توانند برای رسیدن به باور باید این یاس خوان هارا از فوتبال دور کنید چه داخلی باشد چه خارجی - ورزش یک چهارم اش روحیه است و حفظ روحیه با این یاس و عزاهای ساختگی درهم می ریزد ویران کننده آینده این فوتبال است - فوتبالیست ماشین صنعتی نیست در ادامه کار به تکامبل برسد مرد و زن ورزشکار از چرخه ورود نیروی انسانی مستعد در نوسان است که بروز و ظهور می کنند/
  • ناصر ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    آدم فوتبال ایران رو با حتی کشور های اطراف مقایسه می کنه در شرایط فعلی کندترین تیم آسیا شده ایران چرا!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اصلاح طلب ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    آقای کیروش 40 میلیارد گرفتی که این حرف ها رو بزنی؟ شما که برزیل آسیا رو تبدیل کردی بحرین دوم آسیا دفاع اتوبوسی حتی جلوی تیم های عربی یعنی چی!!؟ حتی جلوی تیم های دسته سوم مثل بازی جلوی آرژانتین دفاع می کنید ای کاش یه مسئولی بود این رو اخراج کنه..قبل از اینکه یه باخت پر گل تحقیر آمیز بیاریم جلوی عربستان یا استرالیا....
  • aras ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    مشکل شما اینکه موفقیت رو تو چنتا بازی خلاصه میکنید نه تو سالها برنامه ریزی و زیرساختها و ....
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    خوبآقای عزیز اینهمه دستمزد به تو میدیم که تیم ما رو جهانی چنی و تجربه اروپایی به تیم بدی نه اینکه در حد اسیا هم عقبگرد داشته باشی. این یک استراتزیه قدیمیه که بگی ژاپن فلان سال از ما جلوتره پس تو خیلی کار بزرگی کردی که باهاش مساوی کردی. اقای غزیز ما در مسابقات نهایی انتخاباتی جام جهانی ۲۰۰۶ همین ژاپن رو با اقتدار بردیم اونم با برانکو. تیممون با تو ، عمان و ترکمنستان و عراق رو هم ممیتونه ببره. حقیقت اینه که با اومدن تو ما بیست و چهار سال عقب افتادیم!
  • مربی نه شعبده باز ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    24 سال عقب تریم چون باشگاه هامون هنوز نه ساختار دارند نه درآمدسازی نه استادیوم نه هیچی هنوز هم خروار خروار پرونده می ره فیفا ، 24 سال عقب تریم چون با این همه تیم فقط یک کمپ کیش داریم و هر سال تیمامون باید سر از کشورهای همسایه دربیارن ، 24 سال عقب تریم چون هنوز فدراسیون و ارکانش و قوانینش پر از ایراد و مشکله ، 24 سال عقب تریم چون فساد در فوتبال نادیده گرفته می شه ، 24 سال عقب تریم چون هنوز نمی تونیم برای 6 ماه لیگ برنامه بریزیم و ... کیروش هم مثل هر آدمی ایراداتی داره اما در کل یه مربیه شعبده باز که نیست ، هر چی امکانات سخت افزاری نرم افزاری بالاتری داشته باشیم مربی بهتر می تونه کار کنه ، به نظرم نتایج و سبک بازی که در دوره کیروش داریم با آرژانتین شیلی کره ژاپن و تیم های عربی امروزی خیلیم خوب بوده بهترین تیم های جهان هم روزهای بد دارن .
  • جوان اهوازی ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    اولا قدرت اول اسیا ایرانه از نظر فیفا ....دوما پرتغال چند سال از قدرتهای اروپا عقبتره؟؟؟ شما که مربی هستی چه دستاوردی داشتی طی ۳-۴ سال حضور در ایران به نظر کیروش کمک مربی خوبیه نه مربی اونم فقط کنار فرگوسن
  • اشک هفتم ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    از یک مربی کارکشته مثل کی روش بعید بود که این چنین اظهارات روحیه بر باد ده بر زبان بیاورد و افتخارات تیم ملی ایران را زیر سئوال ببرد. جناب آقای کی روش اگر ژاپن در فوتبال از ایران 24 سال جلوتر است کجاست نتایج مشعشع آن در بازی های جهانی! افزون بر این که ایران در رکینگ جهانی اولین تیم آسیایی است و این را مفت و با رشوه دادن که بدست نیاورده است. بنده به عنوان یک ایرانی اظهارات آقای کی روش را تقبیح می نمایم و از ایشان می خواهم که دیگر این گونه صحبت ها را نزنند و به عنوان یک ایرانی از فدراسیون فوتبال هم درخواست می نمایم که ایشان را مورد بازخواست و ملامت قرار دهند.
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    لابد تو هم 100سا ل از ژاپن جلوتری - برو بذار باد بیاد
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    این هتاک بی مسؤلیت هم فهمیده که مشکل خودش را با فراکنی و لیبل زدن چگونه رفع کند - این حرفها نشخوار ذهنی است که بی خاصیت هایی چون کی رش در این کشور نشخوار می کنند - ایرنای توانمند است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس