نخست‌وزیر اوکراین سرویس امنیتی روسیه را در سانحه سقوط پرواز «ام اچ 17» مالزی مقصر اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «آرسنی یاتسنیوک» نخست وزیر اوکراین امروز ساعاتی پس از انتشار گزارش کمیته تحقیقات هلند در خصوص علت سقوط هواپیمای مسافربری شرکت مالزی در آسمان اوکراین اعلام کرد، سرویس امنیتی روسیه در این حادثه مقصر است.

کمیته تحقیقات هلند برای بررسی علل سقوط هواپیمای مسافربری شرکت مالزی ایرلاینز در آسمان اوکراین امروز گزارش خود را ارائه کرد. براساس این تحقیقات، پرواز MH-17 با استفاده از یک موشک  BUK روسی سرنگون شده است.

انتشار گزارش کمیته تحقیقات هلند در حالی صورت می‌گیرد که یک شرکت دولتی موشک‌سازی در روسیه میگوید که نتایج تحقیقات آن از حادثه سقوط این هواپیما در تضاد با نتیجه‌گیری ارائه شده از سوی کمیته تحقیقات هلند است.

بنا بر این گزارش، این هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به خطوط هوایی مالزی که از آمستردام به سمت کوالالامپور پرواز می‌کرد، 26 تیرماه پس از شلیک یک موشک زمین به هوا سقوط کرد. در این هواپیما 298 مسافر، از جمله 85 کودک و 15 خدمه پرواز بودند که همگی در این سانحه جان باختند.

مقامات اروپایی اعلام کرده بودندند که اطلاعات جعبه سیاه پرواز MH17 نشان می‌دهد که این هواپیما توسط یک حمله موشکی منهدم شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    لطفا خبر توهین به سردار شهید رو بزارین که مجری به خانه بر میگردیم این حرکت و انجام داده. به خدا من موندم ما چه مردمانی هستیم سرباز آمریکایی با سلاح تک تیرنداز پیشرفته داره مغز جوونای افغانستانی و زنای افغانستانی رو میپاشه زمین تو آمریکا پرستشش میکنن میکنن تو بوق و کرنا میکنن براش فیلم میسازن بعد ما به همین عزیزامون که برای جونمون دارن جون خودشون و فدا میکنن از مردمای سرزمینای دیگه با جون و خونشون دارن آزادی میارن ما چی کار میکنیم توهین آخه خاک بر سرتان دارم دق میکنم مشرق اینارو نمیگفتم سکته می کردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس