کد خبر 480286
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان گفت: اگر طرح برجام به تصویب نهایی برسد، طبعا باید مرحله مربوط به شورای نگهبان را طی کند تا به صورت قانون در آید.

به گزارش مشرق، معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: اگر طرح برجام به تصویب نهایی برسد، طبعا باید مرحله مربوط به شورای نگهبان را طی کند تا به صورت قانون در آید.

وی افزود: اگر این امر انجام شود، می‌توان گفت که مراحل قانونی مربوط به برجام در ایران طی شده و ما می‌توانیم وارد مرحله بعدی اجرای برجام شویم که به عنوان روز نخست تصویب شناخته می‌شود و شروع مرحله جدیدی در برجام است و یک گام اصلی ب سمت اجرایی شدن برجام است.

عراقچی در ادامه گفت: فکر می‌کنم که اگر تصویب نهایی طرح ظرف این هفته یا اوایل هفته بعد انجام شود، رأس 90 روز که دوشنبه هفته بعد است، می‌توانیم اعلام کنیم که به روز تصویب رسیده‌ایم و مراحل بعدی که پیش‌بینی شده است بعد از این اتفاق می‌افتد.

معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان گفت: در روز تصویب، اتحادیه اروپا تحریم‌های خود را لغو خواهد کرد و رئیس جمهوری آمریکا تحریم‌های ناشی از دستورات اجرایی را لغو و تحریم‌های کنگره را متوقف خواهد کرد. شورای امنیت سازمان ملل متحد هم که قبلا تحریم‌های خود را لغو کرده است.

وی افزود: از نظر قانونی لغو تحریم‌ها در این روز اتفاق می‌افتد ولی به صورت عملیاتی این لغو زمانی انجام می‌شد که ایران کارهایی را که پیش‌بینی شده است را انجام دهد. فکر می‌کنم که این کارها هم بین یک ماه و نیم تا دو ماه طول بکشد. بستگی به این دارد که از نظر اجرایی چه مقدار زمان ببرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    به دولتی ها بگید انقد بیخودی مردم رو با وعده های آمریکای غیرقابل اعتماد دلخوش نکنید و شورای نگهبان رو تحت فشار نگذارید. هنوز مجلس درباره جزئیات برجام کلی حرف داره هرچند که کلیاتش رو به مجلس انداختید. شورای نگهبان هم اانشالله این برجام رو تصویب نخواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس