کد خبر 480269
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران شریک فعال سازمان ملل در ۷۰ سال گذشته بوده، گفت: ایران علی‌رغم همه موانع و چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به یک الگو تبدیل شده‌ است.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان در مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل که امروز (دوشنبه) در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، با بیان اینکه آقای یان الیاسون قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد سال گذشته نیز برای این مراسم به ایران آمده بود، یادآور شد: شرایط سال گذشته با امسال تفاوتی نداشته به جز اینکه ما امسال شاهد توافق هسته‌ای هستیم.

وی همچنین با اشاره به فاجعه منا که در آن بیش از 460 نفر از حجاج ایرانی جان باختند، عنوان کرد: 65 نفر آنها هنوز مفقود هستند و ما تلاش می‌کنیم تا وضعیت آن‌ها را نیز هر چه زودتر روشن کنیم.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه ایران در ۷۰ سال گذشته شریک فعال سازمان ملل بوده است، خاطرنشان کرد: ما در برنامه توسعه سازمان ملل نیز فعالیت زیادی داشته‌ایم و در مقابل، سازمان ملل نیز به ایران برای اهداف توسعه کمک‌هایی کرده است.

عراقچی ادامه داد: ایران اکنون علی رغم همه موانع و چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل به یک الگو شده است.

معاون وزیر خارجه با اشاره به تمرکز دولت ایران بر چهار محور بهداشت، محیط زیست، مبارزه با مواد مخدر و همچنین اقتصاد مقاومتی افزود: ما توانسته‌ایم گام‌هایی را برای اهداف توسعه برداریم و رهبران ما برنامه‌ توسعه برای سال 2025 را در پیش گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با اولویت‌های بین‌المللی همواره به سازمان ملل برای دستیابی به اهداف توسعه در تمامی سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی کمک کرده است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به صورت فزآینده تبدیل به یک کشور و ملت قابل اعتماد و یک جزیره ثبات و آرامش در منطقه شده است.

عراقچی ابراز امیدواری کرد که قائم مقام دبیرکل سازمان ملل در بازگشت به نیویورک پیام صلح ایران و تمایل این کشور برای همکاری با جامعه بین‌المللی را منتقل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس