کد خبر 48005
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶

محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري اسلامي ايران، از سال ?? تاکنون سخنراني هاي جنجالي بسياري داشته و درباره مسائل بسياري هم افشاگري کرده است. صحت بخشي از اين افشاگري ها سرنوشت جالبي داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از جهان، در ادامه به چند افشاگري مهم رئيس جمهور و سرنوشت جالب آنان اشاره مي شود که بيش از همه گوياي نقش گزارش هاي معنادار اطرافيان احمدي نژاد به اوست.

العقيلي

?? مهرماه سال ??. نظرآباد شهرستاني کوچک در اطراف تهران- هشدار رئيس جمهور به دو نفر (با اشاره تلويحي به بانک پارسيان): « شما هزار ميليارد تومان به يک بانک خصوصي بدهکاريد. حالا بدون آنکه بدهي خود را پرداخته باشيد، مي‌خواهيد با ??? ميليارد تومان، ?? درصد از سهام در اختيار اين بانک را خريداري کنيد! جالب است که ?? ميليارد تومان از اين مبلغ را از يک بانک ديگر قرض کرده بودند. اگر تا ??روز تکليف خود را مشخص نکنند به عنوان خدمتگزار ملت، اسامي شما را اعلام مي کنم.

اواخر همان ماه- خبرگزاري جمهوري اسلامي در گفتگو با منبعي آگاه که بعد مشخص شد مشاور ارشد وقت اطلاع رساني رئيس جمهور بوده است، نام اين دو "مفسد اقتصادي" را اعلام مي کند: محمد رستمي صفا و العقيلي.

فروردين ??- نامه هايي عجيب، بدون مهر محرمانه و البته خطاب به مسئولان ارشد دولتي افشا مي شود. يکي از اين نامه ها با امضاي اسفنديار رحيم مشايي مشاور ارشد و رئيس دفتر رئيس جمهور خطاب به رييس کل بانک مرکزي ارسال شده است.
موضوع: کمک، مساعدت و همکاري با جناب آقاي العقيلي براي رفع مشکلات و انجام برخي کارهاي کوچک اداري همچون «تسهيل در بازپرداخت تسهيلات بانکي و بازگرداندن همان نمايندگي هاي پخش سيگار».

مديرعامل سابق بانک پارسيان

به دنبال سخنان دکتر احمدي‌نژاد در مهرماه سال ??، ابراهيم شيباني، رئيس کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي مدير عامل و اعضاي هيات مديره بانک پارسيان را برکنار و اعلام کرد هدف از اين اقدام تلاش براي رفع نگراني رئيس جمهوري است.

مرداد ???? - دستور تشکيل شوراي بازنگري در قوانين نظام بانکي کشور توسط رئيس جمهوري صادر شده و به موجب آن پرويز داوودي، معاون اول وي موظف شد تا با تشکيل شورايي با حضور دانش جعفري(وزير اقتصاد)، شيباني(رئيس کل بانک مرکزي)، ديوان اداري(مديرعال مبانک ملت)، هاشمي(مديرعامل بانک سرمايه)، معاون بانکي وزير اقتصاد و دارايي و عبدالله طالبي(مديرعامل عزل شده بانک پارسيان) با حضور يک حقوق‌دان، يک فقيه از شوراي نگهبان و يک نماينده مجلس به بازنگري در فعاليت‌هاي بانک‌هاي مرکزي، دولتي و خصوصي اقدام و نتايج را به شکل لايحه‌ها، مصوبه‌ها و سند راهبردي ظرف شش ماه تدوين کنند.

خرداد ?? - عبدالله طالبي، مديرعامل سابق بانک پارسيان: خود آقاي احمدي‌نژاد هم در جريان تبليغات دوره نخست رياست‌جمهوري‌شان، انتقادهايي را به بانک پارسيان وارد کردند، از جمله اينکه چگونه ممکن است يک بانک خصوصي ظرف چند سال سرمايه اوليه خود را از ?? يا ??ميليارد تومان به ???ميليارد تومان برساند که فکر مي‌کنم، اين موضوع هم از جمله موارد تبليغات انتخاباتي در آن زمان بود. من در آن موقع هم سکوت کردم زيرا مي‌دانستم که اين بحث‌ها در تبليغات انتخاباتي و رقابت‌هاي سياسي مطرح مي‌شود و فکر مي‌کردم اگر آقاي احمدي‌نژاد به رياست‌جمهوري برسند با ارائه گزارش‌هاي کارشناسي به ايشان، مساله خود به خود حل خواهد شد. پس از انتخاب ايشان،‌ قبل از اينکه قدرت به آقاي احمدي‌نژاد منتقل شود، بنده بارها درخواست ملاقات کردم و به‌رغم اينکه دفتر ايشان، ?بار وقت ملاقات تعيين کرد، اما متاسفانه ملاقاتي صورت نگرفت.

بيمه ايران
ارديبهشت ماه سال ????- محمدرضا رحيمي رييس وقت ديوان محاسبات کشور، گزارش اوليه بازرسي اين نهاد نظارتي از بيمه ايران را بدون طي شدن مراحل کارشناسي و داوري در مستشاري و دادستاني ديوان محاسبات براي رييس‌جمهوري ارسال کرد.

اتهامات مديران بيمه ايران در اين گزارش تخلفات گسترده مالي، واگذاري نمايندگي‌هاي بيمه ايران به اقوام و منسوبان، تباني در پرداخت‌هاي غيرقانوني و وصول نشدن مطالبات دولت از بيمه ايران عنوان شد.

محمود احمدي‌نژاد نيز بر اساس اين گزارش در نامه‌اي به داود دانش جعفري، وزير وقت اقتصاد و دارايي از وي خواست فوري اعضاي هيات مديره و مديرعامل شرکت بيمه ايران را از سمت خود برکنار و افراد «صالح» را جايگزين کند.

مهر ماه ??- دادسراي ديوان محاسبات براي رسيدگي به موضوع، پرونده را به سه شعبه خود ارجاع داد. براساس رسيدگي شعب مربوطه، از سوي دادستان ديوان محاسبات دادخواستي در تاريخ ??/?/?? مشتمل بر ?? بند درخصوص عملکرد سال‌هاي ?? تا ?? بيمه ايران صادر شد. پس از آن رسيدگي به دادخواست تنظيم شده به هيات اول مستشاري ارجاع شد. بر اساس راي هيات مذکور که در تاريخ ??/?/?? صادر شد، مديران وقت بيمه ايران در دو مورد به تخلف و در يکي از اين دو مورد به جبران ضرر و زيان به مبلغ ??? هزارتومان محکوم شدند. هيچ‌کدام از دو مورد در گزارش رحيمي به رييس‌جمهور نبوده يا جنبه کيفري يا سوءاستفاده از بيت‌المال نداشتند. پس از آن،مديران وقت بيمه به راي اخير اعتراض کردند. اعتراض در محکمه تجديدنظر مورد بررسي قرار گرفت و منجر به صدور حکم نهايي شد. در اين حکم، مديران معزول، از دو اتهام مذکور نيز تبرئه شدند.
ليست ??? نفره
فروردين ??- محمود احمدي‌نژاد در نشست خبري: اواخر سال گذشته نامه‌اي به رييس قوه قضائيه نوشتم و نزديک ??? نفر را که در بخش‌هاي مختلف، در بخش زمين و جاهاي ديگر به نظر مي‌آمد، کاري کرده‌اند که خارج از قوانين است، معرفي و درخواست کرديم که رسيدگي قضايي شود. البته بسيار يا بعضي از آنها داراي پرونده‌هايي بودند که دولت قبلا از آنها شکايت کرده بود، ولي دوره رسيدگي اين پرونده‌ها طولاني شده بود و در هر صورت ما منتظر رسيدگي رييس قوه قضاييه هستيم.

?? ارديبهشت- رئيس سازمان بازرسي کل کشور در پاسخ به سؤالي در خصوص اسامي حدود ??? مفسد اقتصادي و آخرين وضعيت پرونده آنان، گفت: در اين خصوص قوه‌قضائيه به موقع پاسخ خواهد داد اما آنچه که مشخص است، در پرونده اين ??? نفر چيزي به نام مفسد اقتصادي موجود نيست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس