کد خبر 479806
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

نمایندگان مجلس با ۱۴۸ رأی منفی، با رأی‌گیری ورقه‌ای با اسم و نام وکلای ملت درباره کلیات طرح مربوط به اجرای برجام مخالفت کردند که بدین ترتیب این رأی‌گیری با همان دستگاه الکترونیکی انجام شد.

به گزارش مشرق، پس از پایان سخنرانی موافقان و مخالفان، مخالفان کلیات طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال اجرای برجام و همچنین سخنرانی صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به عنوان نماینده دولت و علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان نماینده کمیسیون کلیات طرح مذکور در نشست علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس درخواست 10 نفر از نمایندگان خانه ملت مبنی بر رأی‌گیری ورقه‌ای درباره کلیات طرح مربوط به اجرای برجام را به رأی وکلای ملت گذاشت.

‌10نفر از نمایندگان مجلس طبق آیین‌نام داخلی پارلمان، پیشنهاد دادند به جای استفاده از دستگاه الکترونیکی یا قیام و قعود، با ورقه و با اسم و نام افراد درباره کلیات طرح مربوط به اجرای برجام در صحن علنی رأی‌گیری انجام شود.

این درخواست طبق ماده 125 آیین‌نامه داخلی مجلس توسط جمعی از نمایندگان که حمید رسایی نماینده تهران جزء آنها بود، مطرح شده بود.

اما وکلای ملت با 70 رأی موافق، 148 رأی مخالف و 16 ردی ممتنع از 252 نفر از نمایندگان حاضر در صحن علنی، با رأی‌گیری ورقه‌ای با اسم و نام نمایندگان درباره کلیات طرح مربوط به اجرای برجام مخالفت کردند و آن را به تصویب نرساندند.

به همین دلیل این رأی‌گیری با استفاده از همان دستگاه الکترونیکی انجام شد که در نهایت وکلای ملت با 139 رأی موافق، یکصد رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از 253 نماینده حاضر در صحن علنی، کلیات طرح مربوط به اجرای برجام را مصوب کردند.

اگر این درخواست نمایندگان به تصویب می‌رسید، مشخص می‌شد که کدام یک از نمایندگان به کلیات طرح اجرای برجام رأی «آری» دادند و کدامیک رأی «خیر» دادند، چرا که نام نمایندگان مجلس در این ورقه‌ها ثبت شده بود اما در نهایت در مجلس تصویب نشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ابوالحسن ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    مردم باید بدانند کی به برجام رای موافق یا مخالف داده تا در رای گیری آینده تصمیم درست تری بگیرن.این کارشون برای این بوده که برای انتخابات آینده رای هاشون دچار مشکل نشه.باعث تاسف هست.مردم در رای دادن دقت کنن اگه رای میدن.
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    خدا خودش میدونه کدوم نماینده چیکاره هست چند سال دیگه همه دبه میکنن که ما مخالف بودیم مثل فتنه 88!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس