تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

ناسا در گزارشی مفصل، جزئیات طرح زندگی دائم در سیاره سرخ را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) در گزارشی ۳۶ صفحه‌ای، به شرح مأموریت استراتژیک زندگی گروهی از فضانوردان در سیاره مریخ پرداخت. در این گزارش آمده است: با وجود آگاهی از موانع بسیار، در حال تقویت توانایی‌های خود برای رسیدن به این سیاره و زندگی در آن‌ هستیم. تلاش می‌کنیم شرایط محیطی لازم برای زندگی سالم و امن فضانوردان در مریخ را فراهم کنیم.

انتشار جزئیات زندگی در مریخ از سوی ناسا

طرح ارائه شده در این گزارش، با مطالبی که تاکنون درباره فضا و زندگی در سیارات دیگر منتشر شده است، تفاوت‌های بسیاری دارد. بر خلاف پروژه فضایی آپولو در دهه ۶۰ میلادی، زندگی در مریخ همیشگی خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود این سفر تا پیش از سال ۲۰۳۰ آغاز شود و مسافران آن حدود ۳ سال در راه باشند. به منظور تحقق این پروژه ارزشمند، ناسا قصد دارد زیرساخت‌های لازم را در سه مرحله ایجاد کند.

انتظار می‌رود مأموریت‌های طولانی دور از زمین، مشکلات بسیاری را به لحاظ سلامتی برای انسان‌ها ایجاد کند. کاهش تراکم استخوانی، مشکلات عضلانی و اختلال بینایی، نمونه‌هایی از این بیماری‌ها هستند. نبود میدان مغناطیسی در فضا و در نتیجه قرار گرفتن فضانوردان در معرض تابش کیهانی، یکی دیگر از مشکلات زندگی در فضا به شمار می‌رود.
منبع: باشگاه خبرنگاران