کد خبر 479053
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۸

کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت در شرایط فعلی علاوه بر کنترل تورم باید رکود را نیز از بین ببرد تا بتوان در آینده به چشم انداز بازار سرمایه امیدوار بود.

به گزارش مشرق، هاشم باروتی کارشناس بازار سرمایه در خصوص علت روند منفی بازار سرمایه گفت: علت روند منفی بورس فقدان نقدینگی در بازار است و در حال حاضر اتفاق خاصی در حوزه اقتصادی کشور رخ نداده که بتوان انتظار بهبود وضعیت را در بازار داشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: تا زمانی که برنامه کلان اقتصادی کشور مشخص نشود و از سویی دیگر فعالین بازار سرمایه چه حقیقی‌ها و چه حقوقی‌هاروند روشنی پیش روی خود مشاهده نکنند و اطمینان از دست رفته آنها بازنگردد این روند ادامه خواهد داشت.  

باروتی با اشاره به اهمیت آزادسازی پول‌ها بلوکه شده برای رشد بازار اظهار داشت: پول‌های بلوکه شده پشتوانه محکمی برای بازار محسوب می‌شوند و موضوع ورود سرمایه گذاران خارجی در دوران پسا تحریم به بازار می‌تواند موجب سرازیری نقدینگی و حرکت بازار شود. 

کارشناس بازار سرمایه در پیش بینی روند آتی بازار تصریح کرد: تا قبل از ورود پول‌های بلوکه شده به اقتصاد کشور یعنی تا دی ماه سال جاری اتفاق خاصی در بازار نخواهد افتاد و اگر مشکلی برای ورود پول وجود نداشته و تحریم‌های بانکی برداشته شود و از طرفی اقتصاد ایران با تلاش دولت اولویت را بر کاهش تورم نگذارد و رکود را نیز کنترل کند، می‌توان انتظار بهبود در روند معاملات بازار را داشت.

وی در خصوص شرایط شرکت‌های بورسی یادآور شد: شرایط شرکت در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی مناسب و خوب نیست و عمده شرکت‌های ما زیان‌ده هستند و اگر دولت تدبیری مبنی بر بهبود وضعیت تولید در ایران اتخاذ نکند مطمئنا این روند تداوم خواهد داشت. 

وی در پایان گفت: دولت در شرایط فعلی علاوه بر کنترل تورم باید رکود را نیز از بین ببرد تا بتوان در آینده به چشم انداز بازار سرمایه امیدوار بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس