کد خبر 478775
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱

فرمانده یگان ویژه ناجا، مأموریت اصلی این یگان را کنترل اغتشاشات دانست و گفت: به دلیل تهدیدات پیرامونی، مأموران این یگان آموزش رزمی نیز می‌بینند تا در برابر عملیات‌های تروریستی آمادگی لازم را داشته باشند.

به گزارش مشرق، سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌ ویژه ناجا در رزمایش اقتدار که در مقر یگان‌ویژه نیروی انتظامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های یگان‌ویژه، حفظ توان رزم و آمادگی است تا بتواند در برابر حرکات ایذایی دشمن، به موقع واکنش نشان دهد.

فرمانده یگان‌ ویژه ناجا با بیان این مطلب که کشور ما از ضریب بالای امنیتی برخوردار است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های یگان‌ویژه در طول هفته ناجا، نمایش قابلیت و توانمندی‌های این یگان است.

این مقام ارشد انتظامی کشور به تجهیزات مورد استفاده در یگان ویژه اشاره و بیان داشت: 80 درصد از تجهیزات یگان‌ویژه با استفاده از تخصص و توان بومی و بدون وابستگی به کشورهای دیگر ساخته می‌شود.

سردار کرمی به اجرای عملیات‌های مختلفی که توسط یگان ویژه ناجا انجام می‌شود پرداخت و گفت: علاوه بر وظایف اصلی، یگان ویژه در هر جایی که نیاز به کمک باشد حضور دارد مثل آتش‌سوزی جنگل‌ها؛ همچنین در اربعین سالار شهیدان نیز خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد که امسال نیز آمادگی لازم را دارد.

فرمانده یگان‌ ویژه ناجا در پاسخ به سؤالی در مورد حضور بانوان یگان ویژه اظهار داشت: یگان ویژه همیشه جزو اولین‌ها است و در خلاقیت و ابتکارات نیز 15 مورد از اولین‌ها را به خود اختصاص داده است که یکی از آنها بانوان یگان ویژه هستند.

وی گفت: اولین زن در نیروهای مسلح بعد از انقلاب، از نیروهای یگان ویژه است که بعد از تمرینات فشرده با موفقیت پرش انجام داد که اینها در قالب یک تیم از کارمندان رسمی یگان ویژه هستند و تعدادی نیز از پلیس های افتخاری‌اند.

سردار کرمی ادامه داد: ما به دنبال کادرسازی و تقویت زیرساخت ها هستیم تا با همکاری فرماندهان و مسئولان، زنان در این برنامه‌ها حضور یابند.

این مقام ارشد یگان‌های ویژه نیروی انتظامی در مورد یگان ضدتکفیری اعلام کرد: مأموریت اصلی یگان‌ویژه کنترل احساسات است، اما به دلیل تهدیداتی که پیرامون کشور ما وجود دارد علاوه بر آمادگی 24 ساعته یگان ویژه، یک آموزش نیز برای افراد خود اضافه کرده‌ایم.

وی افزود: این آموزش برای این است که افراد یگان ویژه در شرایط امنیتی نیز بتوانند در برابر عملیات تروریستی آمادگی لازم را داشته باشند و آموزش این واحد رزمی هم به کنترل اغتشاشات که وظیفه اصلی یگان ویژه است اضافه شده است.

سردار کرمی آموزش‌های افراد یگان ویژه در دو سطح عمومی و تخصصی تقسیم‌بندی کرد و اظهار داشت: یکسری آموزش‌های همچون راپل، سلاح‌کشی و... جزو آموزش‌های عمومی است و یکسری تمرینات نیز به صورت تخصصی و به شکل میدانی انجام می‌شود.

این مقام ارشد یگان‌ویژه ادامه داد: افراد یگان‌ویژه روزانه 8 ساعت تمرین می‌کنند و این زمان جدای زمان‌هایی است که برای اردو می‌روند تا بتوانند از ورزیدگی لازم، قدرت بدنی بالا و سرعت‌عمل مورد نیاز برخوردار باشند.

وی خاطرنشان کرد: عمده واحدهای یگان ویژه در تهران مستقر هستند؛ البته در تمام مراکز استان‌ها به تناسب جمعیت نیز یگان ویژه وجود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یاسین ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    رمز موفقیت شهید محمد بروجردی در کردستان این بود که مردم دیدند این ادم هم عملش به خیر است و هم نیتش و انسانی خاکی از جنس خودشان است . نه سلاح و تجهیزات و اموزش های زرمی خیلی تاثیر دارد و نه تحکم و زور و فشار . اگر می خواهید مردم پشتیبان شما باشند و در کارتان موفق باشید جوانان شهرستانی را در این یگان بکار نگیرید . نه بخاطر شهرستانی بودن بلکه بخاطر اینکه رفتارهای مردم تهران را خوب درک نمی کنند و عکس العمل های مناسب را بروز نمی دهند . مشرق خواهش می کنم حذفش نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس