کد خبر 478348
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲

پیشکسوت پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم نیازمند یک روانشناس برای بهبود اوضاع است.

به گزارش مشرق، علیرضا امامی‌فر در همین رابطه گفت: شرایط چند سال اخیر فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس متاسفانه به گونه‌ای پیش رفته که علاقمندان خود را بسیار ناراحت و عصبانی کرده است. با یک نگاه ساده به استادیوم‌ها با عدم استقبال و فحاشی به بازیکنان و مربیان و داوران به راحتی می‌توان پی به عمق فاجعه و فشار و استرس فوتبالدوستان و ورزشکاران پی برد. اگر نگاهی گذرا به شبکه‌های اجتماعی و موضوعات فوتبالی داشته باشیم، از کامنت‌های هواداران که از یک کری‌خوانی ساده به ناسزاهای رکیکی که زیبنده ورزش نیست، دست می‌زنند به این قضیه می‌رسید.

او در همین باره ادامه داد: شاید یکی از موارد مهم ایست قلبی در انسان‌ها به جز عوامل ژنتیکی، استرس و فشارهای عصبی باشد که به طور کلی آگاهی در این زمینه بین اقشار مخصوصا ورزشکاران اندک است. اگر به فوتبال حرفه‌ای و علمی اعتقاد داریم پس باید به مقوله روانشناسی ورزشی توجه ویژه شود، ما از ابتدای کودکی تا زمانی که حتی به مقطع کارشناسی ارشد می‌رسیم، هیچگاه در کتب درسی احساسات و عواطف خود را کامل نمی‌شناسیم. در تمام امور زندگی مردم و از جمله ورزشکاران حرفه‌ای در ورزش‌های مختلف تحت فشار و درگیر این عواطف و احساسات هستم. در دنیای پیشرفته با نتیجه رسیده‌ام که انسان بایستی برای جلوگیری از آسیب جسمی و روانی و شغلی کمتر، هر فرد نیاز به روانشناس و پزشک و وکیل دارد.

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با درگذشته هادی نوروزی افزود: شاید اگر به چیزهایی که گفتم توجه می‌شد، هادی نوروزی عزیز در بازی آینده با بازوبند کاپیتانی وارد زمین می‌شد. با شناختی که از برانکو دارم فکر نمی‌ کنم مخالف حضور یک روانشناس حاذق در چنین شرایطی مربیان و بازیکنان باشد چون عکس العمل بازیکنان متفاوت است و می‌ تواند آسیب بیشتری به تیم و مجموعه پرسپولیس بزند.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس