وزیر دفاع آمریکا از روسیه خواست تا در سریعترین وقت ممکن مذاکرات نظامی درباره سوریه برگزار شود.

به گزارش مشرق، "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا خواستار برگزاری مذاکرات نظامی روسی-آمریکایی درباره سوریه در سریعترین وقت ممکن شد.

وی که این سخنان را امروز و در جریان سفر به اسپانیا مطرح کرد، گفت که پنتاگون منتظر پاسخی از روسیه درباره پیشنهادات آمریکا درباره برگزاری دور دوم رایزنی‌ها است.

این رایزنی‌ها با هدف یافتن راه حلی برای جلوگیری از بروز هرگونه درگیری یا حادثه ناخواسته در حریم هوایی سوریه است که این روزها شاهد حضور بی سابقه جنگنده‌های خارجی است.

روز گذشته یکی از جنگنده‌های روسی برای چند ثانیه وارد حریم هوایی ترکیه شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده روسیه به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی وارد حریم هوایی ترکیه شده است.

بر همین اساس وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های روسیه چندین حمله به مواضع توپخانه‌ای داعش در حمص انجام داده‌اند. در این حملات 3 سامانه موشکی داعش نابود شد.

روز گذشته"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که جنگنده روسی که وارد حریم هوایی ترکیه شده بود ممکن بود که سرنگون شود.

همچنین یک مقام آمریکایی در واکنش به ادعاهای ترکیه مبنی بر نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های روسی مستقر در سوریه می‌گوید، این اقدامات "احتمالاً غیرعمدی نیستند".

روز (دوشنبه) وزارت خارجه ترکیه با اعلام اینکه یک جنگنده روسی روز شنبه حریم هوایی این کشور را نقض کرده، از احضار سفیر روسیه به این وزارتخانه خبر داد.
ترکیه اعلام کرده که دو جنگنده اف‌ــ16 خود را برای رهگیری جنگنده‌های روسی که حریم هوایی این کشور را نقض کرده‌اند، به پرواز درآورده است.

ترکیه همچنین خواستار عدم‌تکرار نقض حریم هوایی این کشور از سوی روسیه شد.

روسیه از چهارشنبه گذشته بمباران مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه را آغاز کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هرمز چرم شیر ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    روسیه باید بجای پاسخ به این بوزینه ها گفته بشار اسد را تکرار کند که ما از امریکایی دعوت نکرده ایم و صریحاً اعلام کند روسیه هر هواپیمای بیگانه بر فراز آسمان سوریه را مهاجم و دشمن تلقی و سرنگون می کند الان لازم است هرچه سریعتر روسیه این را اعلام کند . این آمریکایی ها شیطان بزرگند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس