کد خبر 477869
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹

قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش 2.3 درصدی در روز دوشنبه، امروز 8 سنت افزایش داشت و به 49 دلار و 33 سنت رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پس از افزایش قابل توجه قیمت نفت در جلسه قبل که ناشی از علائمی بود که نشان می داد بزرگترین تولید کنندگان نفت ممکن است برای حمایت از قیمت ها اقدام دسته جمعی انجام دهند، قیمت ها امروز تقریبا ثابت بود.

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد، مسکو و ریاض در نشستی که هفته گذشته برگزار شد، وضعیت بازار نفت را مورد بررسی قرار داده اند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش 2.3 درصدی در روز دوشنبه، امروز 8 سنت افزایش داشت و به 49 دلار و 33 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا میز پس از رشد 1.6 درصدی در جلسه قبل، امروز 16 سنت پایین آمد و به 46 دلار و 10 سنت رسید.

کارستن فریچ، تحلیلگر ارشد نفتی در کومرزبانک فرانکفورت گفت: «بازار احتمالا به این دلیل روند افزایشی به خود گرفته که احتمال داده می شود کشورهای عضو و غیرعضو اوپک راهی برای همکاری با یکدیگر پیدا کنند.»

عبدالله البدری، دبیرکل اوپک، در کنفرانسی که در لندن برگزار شد گفت، کشورهای عضو و غیر عضو اوپک باید برای کاهش فزونی عرضه جهانی نفت با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود: «مشکلی هست که همگی ما با آن مواجه ایم و آن عبارت است از فزونی عرضه.»

وی اضافه کرد که کاهش 650 میلیارد دلاری در سرمایه گذاری های بالادستی به دلیل افت قیمت ها به زودی خود را در بخش عرضه نشان خواهد داد و موجب کاهش تولید خواهد شد.

در همین حال، گزارش امروز رویترز نشان داد که صادرات نفت ایران در مسیر رسیدن به پایین ترین رقم خود در هفت ماه گذشته قرار دارد، زیرا مشتریان اصلی در آسیا کمتر از گذشته نفت می خرند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس