کد خبر 477499
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۱

دبیرکل ناتو با اشاره به ادعای آنکارا درباره نقض حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده های روسیه، این اقدام مسکو را غیرقابل قبول خواند.

 به گزارش مشرق، رویترز اعلام: ۲۸ کشور عضو ناتو به بهانه ورود جنگنده های روسیه به حریم هوایی ترکیه نشستی اضطراری تشکیل دادند. «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در این نشست نقض حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده های روسی را غیر قابل قبول خطاب کرد.

بنا بر اعلام دولت ترکیه یک جنگنده روسی با ورود به حریم هوایی ترکیه موجب اختلال در سیستم هوایی این کشور شده است. این ادعاها در حالی مطرح شده که نیروی هوایی ارتش روسیه پس از درخواست رسمی دولت سوریه، از روز چهارشنبه هفته گذشته حملات خود به مواضع تروریستها در سوریه را آغاز کرده است.

استولتنبرگ هشدار داد اقدامات روسیه به امنیت و ثبات روسیه کمک نمی کند و ناتو از روسیه می خواهد استراتژی خود را تغییر دهد.

روسیه اشتباه در ردیابی جنگنده ها را دلیل اصلی ورود به آسمان ترکیه عنوان کرده است. موضوع ادعایی آمریکا همچنین واکنش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را نیز به دنبال داشت. این پیمان اعلام کرد نمایندگان ۲۸ عضو خود را برای برگزاری نشستی فوری در این زمینه فراخوانده است.

گفتنی است وزارت خارجه ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد یک فروند جنگنده روسیه، سوم اکتبر از منطقه مرزی «یایلاداغی» در استان «هاتای» در جنوب ترکیه وارد حریم هوایی این کشور شده است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    خب نقض کرده حریم هوایی یک کشور را.. ما بودیم چه میکردیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس