کد خبر 477494
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۸

2 جوان که به خاطر سوء ظن، در حالت عصبانيت دستشان به خون آلوده شده بود سپيده دم روز گذشته در زندان مرکزي مشهد پاي چوبه دار رفتند و به دار مجازات آويخته شدند.

 به گزارش مشرق، اولين محکوم به قصاص نفس، جوان 22 ساله اي بود که در يکي از روستاهاي شهرستان تربت جام جوان ديگري را به دليل سوء ظن با ضربات چاقو به قتل رسانده بود. متهم اين پرونده جنايي که «م-ي» نام داشت به ارتباط جواني از همان اهالي (مقتول) با خواهرش مشکوک شده بود.

او شانزدهم آذر سال 88 با اين سوء ظن، در حالت عصبانيت آني چاقويي را برداشت و نزد جوان مذکور رفت. بدين ترتيب نزاعي بين آن دو شروع شد که ناگهان جوان 22 ساله چاقو را بيرون کشيد و ضرباتي به شکم و پاي آن فرد وارد کرد. با مرگ وي بر اثر عوارض ناشي از اصابت ضربات چاقو، متهم به قتل توسط نيروهاي انتظامي بازداشت شد و پرونده وي پس از انجام تحقيقات و بازسازي صحنه جرم به شعبه سوم دادگاه کيفري استان خراسان رضوي ارسال شد.

قضات دادگاه نيز پس از برگزاري چندين جلسه محاکمه که با حضور وکيل مدافع متهم انجام شد بنا به تقاضاي اولياي دم که خواستار قصاص قاتل بودند راي به قصاص نفس جوان 22 ساله دادند و بدين ترتيب با اعتراض متهم به راي صادره، اين پرونده در شعبه 28 ديوان عالي کشور مورد بررسي هاي دقيق قرار گرفت اما قضات با تجربه ديوان عالي نيز راي صادر شده از سوي دادگاه کيفري استان خراسان رضوي را تاييد کردند.

اين پرونده جنايي پس از طي مراحل قانوني، براي اجراي حکم صادره به اجراي احکام دادسراي عمومي و انقلاب مشهد ارسال شد تا اين که سحرگاه روز گذشته، پس از فراهم شدن مقدمات اجراي حکم، قاتل در زندان مرکزي مشهد پاي چوبه دار رفت. پس از آن که اولياي دم حاضر به گذشت نشدند، قاتل 22 ساله در حضور قضات اجراي احکام دادسراي مشهد به دار مجازات آويخته شد و بدين ترتيب اين پرونده جنايي که تنها به خاطر سوء ظن رنگ خون گرفته بود براي هميشه بسته شد.

دومين محکوم به قصاص نفس که سپيده دم روز گذشته به چوبه دار سپرده شد مرد 35 ساله اي بود که نسبت به پيامک ها و مزاحمت هاي تلفني همسرش مشکوک شده بود. اين مرد که در يکي از روستاهاي چناران زندگي مي کرد در تاريخ دهم مهر سال ۱۳۹۰ به خاطر همين سوء ظن به مشاجره با همسر 22 ساله اش پرداخت و در حالي که به شدت از اين موضوع عصباني بود و نمي توانست خشم خود را کنترل کند با گلداني که کنار دستش قرار داشت او را مجروح کرد و در همين حال نيز چادري را دور سر و گردن او پيچاند و اين گونه دستش به خون آلوده شد.

متهم اين پرونده جنايي نيز که توسط قضات شعبه پنجم دادگاه کيفري استان خراسان رضوي به قصاص نفس محکوم شده بود پس از تاييد راي صادره در شعبه 19 ديوان عالي کشور و استيذان از رئيس قوه قضاييه سحرگاه روز گذشته در زندان مرکزي مشهد در حالي به دار مجازات آويخته شد که قضات اجراي احکام دادسراي عمومي و انقلاب بر اجراي اين حکم نظارت داشتند. اجساد محکومان به قصاص نفس پس از تاييد پزشک قانوني و صدور دستور قضايي تحويل خانواده هايشان شد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    کی این طناب بر گردن سایت مشرق می افتد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس