کد خبر 477128
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

وکیل بابک زنجانی به عدم وجود کارشناسان حرفه ای در امور بانکی بین المللی در پرونده انتقاد کرد و از دادگاه خواست از این کارشناسان استفاده کند اما معاون دادستان گفت از بهترین کارشناسان استفاده شده است.

به گزارش مشرق، در ادامه سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده میلیاردر بزرگ نفتی، اعلام شد که منشاء تمام پرداختی ها بنابر اظهارات متهم  از طریق وامی که به واسطه فردی به نام«ح» توسط شرکت«الف» در دبی پرداخت شده، است اما تحقیقات می گوید این اظهارات خلاف است. بر اساس استعلام بازپرسان از بانک مرکزی، عنوان شده است که تسهیلاتی اعطا نشده است، اما متهم گفته است پانزدهم هر ماه میلادی موسسه «ب» به شرکت «الف» پرینت حساب می داده و زمانی که بازپرس از ب-ز می خواهد که این پرینت ها را به ما هم بدهید، گفته است از کارمندانم بگیرید، اما در این فاصله متهم از طریق خواهرش از زندان می خواهد که برخی تغییرات در پرینت انجام شود.

نماینده دادستان در ادامه دادگاه گفت: قرار بود حواله ای چندهزار میلیاردی جابجا شود و یکی از مدیران بخش اعتبارات بانک «م» می گوید به دلیل بالا بودن مبلغ حواله متعجب شدم چون تحریم بودیم و به مدیرعامل وقت بانک گفتم حواله را برگشت بزن که وی نپذیرفت و وقتی دیدیم این حواله مرتبط با قرارداد تامین اجتماعی است، باز تماس گرفتم و آنها گفتند موضوع منافع ملی درمیان است و من تاکید کردم اگر این حواله انجام شود، بانک ،تحریم می شود اما باز هم آقای مدیر گفت نباید برگشت بخورد.

نماینده دادستان تهران خطاب به قاضی دادگاه گفت: بسیاری از اقدامات بانکی و صوری قابل تحلیل و بررسی است و من میخواهم که کارشناسان حرفه ای در دادگاه حضور یافته و توضیح دهند.

رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی هم با کسب اجازه از قاضی دادگاه گفت: من این مطلب را قبول دارم، چراکه به اعتقاد من کارشناسان بانک مرکزی صلاحیت اظهارنظر قضایی ندارند و ایرادات زیادی وجود دارد و درخواست می کنم به دلیل نبود نظرات کارشناسان رسمی دادگستری  در امور بانکی بین المللی، نباید اجازه دهیم ابهامات پرونده لباس کیفری بپوشند.

در این میان معاون دادستان تهران گفت: ما از بهترین کارشناسان بانک مرکزی نظر خواسته ایم و دادسرا اقناع شده است.

درمیان صحبت های معاون دادستان ب ز شروع به صحبت کرد  که  قاضی به او تذکر شدید داد.

در ادامه و در ساعت ۱۰:۲۵ تنفس اعلام شد .

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس