کد خبر 477075
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

معاون وزیر امورخارجه با بیان اینکه به شخصه محل وقوع حادثه منا را مشاهده کردم گفت: شرایط در آن زمان به گونه‌ای نبود که افراد توسط برخی‌ها ربوده شوند، چون امکان کشته شدن خود رباینده نیز در آن حادثه وجود داشت.

قشقاوی:ربایش رکن‌آبادی تنها در حد گمانه‌زنی است
به گزارش مشرق، حسن قشقاوی معاون کنسولی، پارلمانی و حقوق ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه، در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته برای پیگیری وضعیت غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان، گفت:‌ وزارت خارجه با جدیت تمام در حال پیگیری وضعیت رکن‌آبادی در عربستان است، زیرا وی یک شخصیت شناخته شده‌ در منطقه بوده و این وزارتخانه همچون بقیه مفقودان حادثه منا، پیگیر وضعیت این دیپلمات ایرانی است.

معاون کنسولی، پارلمانی و حقوق ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره احتمال ربایش رکن‌آبادی در خاک عربستان و انتقال آن به اراضی اشغالی، افزود:‌ این مسائل تنها در حد گمانه‌زنی است، ولی نمی‌توان به صورت قطعا این ادعا را رد یا تأیید کرد.

وی ادامه داد: اما من که به شخصه از نزدیک محل وقوع حادثه منا را مشاهده کردم، به نظر شخصی من، شرایط در آن زمان به گونه‌ای نبود که افراد توسط برخی‌ها ربوده شوند، چون امکان کشته شدن خود رباینده نیز در آن حادثه وجود داشت.

قشقاوی افزود: به لحاظ موقعیت مکانی، زمانی و شرایط و اظهارات افرادی که قبل از مفقود شدن با رکن‌آبادی بوده‌اند، احتمالا ربایش را تأیید نمی‌کند، البته شاید مفقودشدگان باقی مانده، جزء جان‌باختگان یا مجروحان حاضر در بیمارستان‌های عربستان باشند و حتی احتمال بازداشت شدن برخی از زائران وجود دارد.

وی گفت: وضعیت میدانی اینگونه نشان می‌دهد، که به هر میزان زمان بیشتر می‌گذرد، امید به زنده بودن افراد کمتر می‌شود.

غضنفر اصل رکن آبادی دیپلمات ایرانی بود که از ۱۳۸۹ تا اردیبهشت ۱۳۹۳سفیر ایران در لبنان بود.

منبع:خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • sadegh ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    جناب آقای قشقایی این فرمایش ناپخته و پیشداورانه شما مرا به یاد اظهارات خانم ایرانی زندانی شده در آمریکا می اندازد که شما یا همکارانتان به ایشان گفته اید به زندگی خودش بپردازد و بی خیال شکایت از آمریکا شود!!! چرا با این قبیل موضع گیریها زمینه پایمال شدن حقوق هموطنان را فراهم می کنید؟! چرا پیشاپیش می خواهید تنبلی و بی جرکتی نهاد دیپلماسی را توجیه کنید ؟ بهتر نبود صبر کنید و پس پایان شناسایی مفقودان درباره ی سرنوشت دیپلمات انقلابی و مقاوم ما اظهار نظر کنید؟! این طوری قرار بود حرمت ایرانی و گذرنامه اش را پاس بدارید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس