کد خبر 476922
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱

زمانی که دهکده‌ کاربر بزرگ‌تر می‌شود، کارگرهای او بیشتر، حملات متنوع‌ تر، شرکت در وارها با مسئولیت بالاتر و خلاصه روزی می‌رسد که کاربر لحظه‌ای نمی‌تواند از بازی غافل شود.

 به گزارش مشرق، این روزها در میان بازهای حرفه ای و مبتدی، بازی خاصی دست به دست می شود و کاربران را چنان محو خود و آنها را هیجان زده می کند که هر شخص سومی را با یک علامت سوال بزرگ مواجه می کند که این بازی پرطرفدار چیست؟ «کلش آف کلنز» عنوان بازی ای است که در خصوص آن با یک کارشناس به گفت و گو نشسته ایم:

حجةالاسلام محمودرضا قاسمی، مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آلاء در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان اظهار کرد: «کلش آف کلنز» به معنای «جنگ قبایل»، یک بازی رایگان تلفن همراه و تبلت به صورت آنلاین به سبک بازی ویدئویی راهبردی است که توسط شرکت سوپرسل طراحی شده است.

وی ادامه داد: این شرکت در شهر هلسینکی پایتخت کشور فنلاند قرار دارد؛ که 24 اکتبر هر سال از بازیکنان تاپ این بازی در هلسینکی دعوت به عمل می آید و بلیط این میهمانی 100 دلار است.

حجةالاسلام قاسمی با بیان این که در این بازی کاربر رهبری قبیله‌ای کوچک را به عهده می گیرد، گفت: در این بازی چهار عنصر بسیار مهم وجود دارند: طلا، اکسیر، اکسیر سیاه و الماس. اکسیر ماده‌ای به رنگ بنفش (صورتی) است که توسط دستگاه‌های سازنده اکسیر تولید می‌شود و نقش بسیار مهمی در پیشرفت قبیله او دارد.

 

این کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: کاربر برای ساخت یا ارتقای 10 نوع سرباز یا برای ارتقاء دادن ساختمان‌های مربوط به ارتش نیاز به مقادیر گوناگونی از اکسیر خواهد داشت؛ در آغاز بازی کاربر دو دستگاه سازنده اکسیر دریافت می‌کند که به صورت خودکار اکسیر تولید می‌کنند و این اکسیر در بخشی به نام مخزن اکسیر نگه‌داری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاربر در ادامه با پیشرفت دهکده می‌تواند دستگاه‌های سازنده اکسیر را پیشرفته کرده و به شمار تولید آن‌ها اضافه کند، عنوان کرد: سربازان کاربر در سربازخانه و به ‌وسیله اکسیر ساخته می‌شوند؛ در بازی طلسم ‌هایی نیز وجود دارند که در کارخانه طلسم ‌سازی ساخته می‌شوند. از طلا نیز بیشتر برای ساخت و ارتقای وسایل دفاعی، دیوارها و ساختمان اصلی استفاده می‌شود.

به گفته حجت الاسلام قاسمی همچنین کاربر می تواند با حمله به دیگر قبائل و غارت دهکده آن‌ها هم پیشرفت کند و هم طلا و اکسیر زیادی به دست بیاورد. طلا نیز توسط دستگاه سازنده طلا به دست می‌آید که در ابتدای بازی دو عدد از آنها را در اختیار خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اکسیر سیاه (نفت) ماده‌ای کم‌یاب و ارزشمند است که از آن برای ساخت و ارتقای سربازانی که توسط اکسیر سیاه در سربازخانه اکسیر سیاه ساخته می‌شوند، ساخت و ارتقای قهرمانان یعنی پادشاه بربرها و ملکه کمان‌دار و همچنین شارژ کردن برج جهنمی استفاده می‌شود.

این پژوهشگر در ادامه ابراز کرد: الماس‌ها نیز رنگ سبزی دارند و برای سرعت بخشیدن به ارتقادادن‌ها و بیشتر کردن تعداد ارتقاهای همزمان استفاده می‌شود و اکثرا با جابه جاکردن موانع مانند درخت‌ها، تنه درخت‌ها، سنگ‌ها و... به دست می‌آیند و کاربر با الماس می‌تواند طلا و اکسیر نیز بخرد همچنین الماس را با پول واقعی نیز می‌توان خرید.

وی بیان کرد: در این بازی کاربر برای محافظت کردن از روستای خود می‌تواند از سلاح‌هایی مانند توپ خانه، برج کماندار و ... استفاده کند. تجهیزات یاد شده از اول بازی در اختیار کاربر قرار می‌گیرند. همچنین سلاح‌های دفاعی جدید تر با قدرت بیشتر نیز باز می‌شود و کاربر می‌تواند آنها را با پرداختن اکسیر خریداری و نصب کرده و با بالا رفتن لول تسلیحات دفاعی، تسلیحات قوی تر می‌شوند و از روستای او بهتر محافظت می‌کنند.

وی اذعان کرد: شرکت سوپرسل به عنوان سازنده بازی کلش اف کلنز در شهر هلسینکی (پایتخت کشور فنلاند) قرار دارد. این بازی برای اولین بار در فنلاند منتشر شد هر چند ابتدا در کانادا و فنلاند موجود بوده اما در سال 2013 به صورت بین المللی در آپ استور ها منتشر شده است.

مدیر مسوول موسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آلاء بیان کرد: کاربر برای این که در این بازی خود را قوی تر کرده و به سطوح بالاتری برساند، باید کمی پول خرج کند تا ابزارآلات هجومی و دفاعی قوی تری خریداری کند یا اگر به الماس و منابع بیشتری در این بازی نیاز باشد، باید آن را خریداری کند.

وی تاکید کرد: همان طور که ملاحظه می شود هزینه‌های میلیونی برای رسیدن به سطوح بالاتری از بازی از سوی بسیاری از کابران این بازی در کشورمان پرداخت می شود و این بازی کاربر را به تدریج به خود معتاد می کند. زمانی که دهکده‌ کاربر بزرگ‌تر می‌شود، کارگرهای او  بیشتر، حملات متنوع‌ تر، شرکت در وارها با مسئولیت بالاتر و خلاصه روزی می‌رسد که کاربر لحظه‌ای نمی‌تواند از بازی غافل شود.

به گفته وی طبق آخرین آماری که در خصوص درآمدزایی بازی کلش آف کلنز در سال 2013 منتشر شده است، این بازی توانسته روزانه دو و چهاردهم میلیارد دلار درآمدزدایی داشته باشد که اگر این مبلغ به ریال حسال شود، این بازی میلیاردها تومان به حساب صهونیست ها واریز کرده است.

مدیر مسوول موسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آلاء با بیان اینکه از سوی دیگر در این بازی دنیا هیچوقت رنگ صلح را نخواهد دید و از روز اول با جنگ و کشتار و خونریزی است، یادآور شد: استفاده از نمادهای جادویی و حرکات جادویی مثل زدن دست ها بهم و ایجاد آتش و پرتاب آن برای نابودی دشمنان  – خلق خرگوش توسط جادوگر و پرتاب آن به مثابه یک بمب نارنجکی و انهدام پایگاه دشمنان- و نیز ترویج استفاده از مواد مخدر- آمدن دیو- حرکت اسکلت ها همه و همه تاثیر بسزایی در باورهای یک نوجوان در ترسیم او از جهان پیرامونی دارد که به علت اعتیاد به این بازی، به تدریج این باور تبدیل به ملکه شده و در نگرش آتی او و با تداعی اندیشه ها تاثیر گذار خواهد بود که تبعات و پیامدهای منفی بسیاری را به همراه دارد و متولیان فرهنگ کشور نباید از عواقب سوء آن غافل بمانند.

منبع:شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 1
    کلمه های اسلام مسلم مثل کلمه داعش تو این بازی فیلتر میشن یعنی داره به جامعه کودک و نوجوان مسلمان و عرب زبان و فارسی زبان القاء میکنه اسلام همانند داعش منفور است و باید حذف شود.
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    ها بیا اینم فیلتر کن فقط سایت مشرق نیوز باز باشه ملت اخبار داعش و اعدام داعش در موصل و... خونریزی ببینیم و کیف کنیم
  • ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    1 0
    این بازی اوقات فراغت مارو خوووووووب پر میکنه بلدین بهترشو بسازین
  • ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    1 0
    خودش گفته سازندگان این بازی اهل فنلاند هستن حالا چطور پول میرسه به دست صهونیست ها؟! بابا این بازی معتادی داره، باید با اطلاعات صحیح پیشگیری کرد ولی بخواهم یه انگ به اون شرکت بزنیم کار درستی نیست.. بهترین کار اینه هموطنان خودمون یه بازی استراتژیکی در حد کلش تهیه کنن تا اینگونه نگرانی ها برطرف بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس