کد خبر 476624
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تحویل موشک های اس 300 به ایران منوط به تعیین تکلیف برجام و لغو تحریمهاست، خبر جایگزین کردن هواپیماهای سوخو به جای موشک های اس 300 را تکذیب کرد و گفت: ایران طی درخواستی جدای از موشک های اس 300 ، برای خریداری هواپیماهای سوخو به روسیه سفارش داد.

به گزارش مشرق، عوض حیدر پور شهرضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تکذیب خبر جایگزین کردن هواپیماهای سوخو به جای موشک های اس 300 برای ایران از سوی روسیه، اظهار کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این مورد با مسئولان مربوطه جلسه ای داشتند که در آن به این صورت توضیح داده شد که مجوز لازم برای تحویل موشک اس 300 به ایران صادر شده و علی القاعده باید این کار انجام شود اما آنچه مسلم است تحویل این موشک ها در لیست تحریم ها قرار داشته بنابر این بعد از تعیین تکلیف برجام و لغو تحریم ها موشک های اس 300 به ایران تحویل داده می شود.

وی افزود: ما باید در این مورد منتظر بمانیم تا توافق نامه هسته ای عملیاتی شود اما به طور قطع شواهد نشان می دهد که اراده لازم در مسئولان روسیه برای تحویل موشک اس 300 به ایران وجود دارد ضمن اینکه شکایتی که ایران از روسیه در این رابطه دنبال می کرد به دلیل توافق صورت گرفته کنسل شده است.

نماینده مردم شهرضا درمجلس شورای اسلامی در مورد موضوع تحویل هواپیماهای سوخو به ایران یادآور شد : تحویل هواپیماهای سوخو به ایران بنابر درخواست های قبلی ما مطابق با نیاز کشور صورت می گیرد و ارتباطی با موشک های اس 300 ندارد ضمن اینکه مقامات روسیه علاقمند بودند جدای از فرآیند تحویل موشک های اس 300 موضوع فروش هواپیماهای سوخو به ایران را نهایی کرده  و عملیاتی کنند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • شهرام ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    اخه موشک های اس 300 چه ربطی به سوخو داره. این کار به احتمال زیاد کار مقامات امریکایی است که هر کار احمقانه ای انجام میدن تا همه چیز علیه ایران باشه. کاش میگفت کدوم سوخو است.
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    منظورشون چه نوع سوخو هست؟
  • شهرام ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    من احتمال می دهم سوخو 30 باشد چون ایران فعلا به یک جنگنده ی چند منظوره احتیاج بیشتری دارد سوخو 30 هم قیمت مناسب تری برای ایران دارد هم میتوان به صورت انبوه خریداری کرد هم میتوان ان را در خاک ایران تولید کرد (روسیه به احتمال زیاد بیشتر از سوخو 30 خط تولید به دیگر کشورها را نمیدهد) هم نسبت به قیمتش پیشرفته تر است (سوخو 30 ممکن است از سوخو های 33 و 34 و 35 پیشرفته نباشد اما بازهم در سطح خود خوب است)
  • ahmad ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    ما دست کم به سوخو 34 و سوخو 35 احتیاج داریم دشمنان منظقه ای ما جنگنده های پیشرفته اف 16 و اف 22 و تورنادو در اختیار دارن ما باید توانایی مقابله با اونها رو داشته باشیم.
  • افشین تهران ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    شهرام جان سوخو 34 کلا با 30فرق داره و نمیشه بگی که پیشرفته تر هست چون کاربری متفاوتی داره اما سوخو33همون سوخو 30ویا27هست که درست یادم نیست و تفاو.تش فقط در بال تاشوی انهست که برای استقرار روی ناو ساخته شده تا جای کمتری بگیرد البته با اضافه شدن تجهییزات نشست و برخاست از روی ناو.اما سوخو35 از اویونیک و رادار پیشرفته تری نسبت به 30برخوردار هست که تا حالا 3سری از اون ساخته شده و احتمالا ایران هم روی این گزینه بیشتر کار خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس