کد خبر 476169
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در دیدار با همتای کره‌ای خود افزایش حمایت این کشور در تجهیز نیروهای عراقی به سلاح را خواستار شد.

به گزارش مشرق، دفتر ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یون بیونگ سی، وزیر خارجه کره جنوبی با اشاره به اینکه تروریسم چالش اول عراق است و مردم عراق به دنبال نابودی کامل این مساله هستند گفت: عراق بسیار علاقه‌مند به افزایش ارتباطات خود با پیونگ یانگ است.

الجعفری در این دیدار تاکید کرد: نیروهای مسلح عراق در نبرد با گروه تروریستی داعش پیشروی خوبی داشته‌اند اما اعضای داعش از بیش از 100 کشور مختلف هستند در واقع ما به نیابت از کل جهان با داعش می‌جنگیم و امیدواریم که کره جنوبی حمایت بیشتری از ما داشته باشد و در تجهیز نیروهای عراقی به سلاح پیشرفته کمک کند.

وزیر خارجه عراق افزود: گروه تروریستی داعش باعث آوارگی تعداد زیادی از خانواده‌ها شده است و البته جامعه جهانی باید در حل مشکل آوارگان مشارکت داشته باشد.

وی اظهار داشت: سال گذشته برخی کشورها متعهد به ارائه سه نوع حمایت شدند. حمایت امنیتی، حمایت انسانی از طریق ارائه خدمات اساسی و بشردوستانه و سوم حمایت از عراق در بازسازی مناطق آزاد شده و تاسیسات زیربنایی برای بازگشت مردم اما این حمایت‌ها بسیار کم بود و در سطح نامطلوبی ارائه شد.

در مقابل وزیر خارجه کشور کره جنوبی نیز با اشاره به اینکه کشورش وضعیت فعلی عراق را درک می‌کند و آماده کمک به آنان در زمینه‌های مختلف است گفت: پیونگ‌یانگ کمک‌های نظامی و بشردوستانه خود را به عراق ارائه کرده و تلاش می‌کنیم این همکاری‌ها در دیگر زمینه‌ها نیز گسترش یابد، به ویژه در زمینه انرژی و تاسیسات زیربنایی از شما حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه عراق همچنین در دیدار با سباستین کورتز، همتای اتریشی خود با اشاره به پیشروی عملیات نظامی در عراق و اینکه داعش مجبور به عقب نشینی از مناطق اطراف بغداد شده‌ اظهار داشت: در سال گذشته اعضای داعش از 82 کشور جهان به عراق آمدند اما اکنون آنها از بیش از 100 کشور مختلف هستند.

وی در ادامه از اتریش دعوت کرد که به منظور تقویت روابط دو کشور سفارت خود در عراق را بازگشایی کند.

در مقابل کورتز نیز بر تعهد کشورش به حمایت‌های انسانی از عراق و لزوم دیدارهای بیشتر میان مسئولان دو کشور در راستای افزایش و تقویت روابط تاکید کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    سئول نه پیونگ یانگ
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    پایتخت کره جنوبی سئول وپایتخت کره شمالی پیونگ یانگ است، این خبر درهم برهم شده است....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس