نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چند روز پیش در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با نشان دادن این کتاب، آن را حاوی نقشه‌ی راه نابودی اسرائیل توسط مسئولان ایرانی دانست.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری khamenei.ir ، کتاب فلسطین از منظر حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، مروری است بر دیدگاه ایشان در مورد مسئله‌ی فلسطین به همراه مقدمه‌ای از دکتر ولایتی که به اهمیت فلسطین و نقش و جایگاه آن در امت اسلامی می‌پردازد. این کتاب در هشت فصل به موضوعاتی مانند شبهات مطروحه در مسئله‌ی فلسطین، آینده‌ی فلسطین، راه‌حل‌های مسئله‌ی فلسطین از منظر مقام معظم رهبری می‌پردازد.
 
* نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مهرماه سال ۹۴ در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با نشان دادن این کتاب، آن را حاوی نقشه‌ی راه نابودی اسرائیل توسط مسئولان ایرانی دانست.
 
کتاب «فلسطین» از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با مقدمه‌ی دکتر علی‌اکبر ولایتی منتشر شده است.
 
کتاب رهبر انقلاب که با واکنش نتانیاهو رو به رو شد +عکس
در این کتاب علاوه بر انتشار بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران در تاریخ ۱۳۵۹/۵/۱۷ (دومین برگزاری روز قدس انقلاب اسلامی) در ۸ بخش شامل «کلیات»، «شکست‌ها و پیروزی‌ها»، «مسئولیت‌ها»، «جنایات»، «راه‌حل‌ها»، «قهرمانان»، «روشنگری» و «آینده‌ی روشن» به مرور بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون مسئله‌ی فلسطین پرداخته است.
 
رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود فرموده‌اند: «دولت بی اصل و نسب؛ دولت جعلی؛ ملتِ دروغی. از اطراف دنیا آدمهای شریر را گرد آوردند و ملغمه‌ای به اسم «اسرائیل» درست کردند! این ملّت است؟! هر جا یهودیهای شریر و خبیثی بودند، در آنجا جمع شدند. در اغلب کشورها، یهودیها هستند و زندگی می‌کنند -در کشور ما هم هستند که زندگی‌شان را می‌کنند- کاری به کار کسی ندارند، کسی هم به آنها کاری ندارد. کشورشان است و در آن زندگی می‌کنند. آنهایی که به سرزمینهای اشغالی رفتند، خبیثها، شریرها، طمّاعها، دزدها و آدمکشها بودند که از همه جای دنیا جمع شدند. این شد یک ملّت؟! ملت و دولتی که اینطور به وجود آمده است و اسم خودش را اسرائیل گذاشته، غیر از راهِ ترور، راهی ندارد؛ حرف حسابی ندارد. آن وقت، چنین موجوداتی با این دنائت و پستی و پلیدی، میخواهند دولت و ملتِ نورانی و سربلند و عزیزی مثل ایران را در افکارِ عمومىِ جهان متّهم کنند. خودِ آنها از همه متّهمتر، مجرمتر و روسیاهترند.»
 
کتاب رهبر انقلاب که با واکنش نتانیاهو رو به رو شد +عکس
دکتر علی‌اکبر ولایتی در ابتدای مقدمه‌ی این کتاب می‌نویسد: «معروف است؛ پیش از جنگ اوّل جهانی و در زمان سلطان عبدالحمید عثمانی گروهی از متنفّذین یهودی به او پیشنهاد میکنند که سرزمین فلسطین را جهت اسکان یهودیان عالم به آنها بفروشد! جوابی که وی به آنها داد نشان‌دهنده‌ی ته‌مانده غیرت اسلامی در یک سلطان مستبد عثمانی است.  وی میگوید: «ما تاکنون نشنیده‌ایم که یک آدم زنده (ولو محتضر) را کالبدشکافی کنند.» بعد از ناکامی عثمانی در فتح وین سقوط تدریجی این امپراطوری شروع شد.»
 
مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در ادامه‌ی این مقدمه‌ی تاریخی ـ تحلیلی، نقش علمای شیعه در مورد کشور فلسطین را مورد بررسی قرار داده و نوشته است: «مسئله‌ی اشغال فلسطین بازتاب‌های متعدّد و گسترده‌ای را در سراسر جهان به دنبال داشت. یکی از واکنش‌های مهم در قبال این رویداد، برخوردی بوده که از جانب روحانیت‌ شیعه صورت پذیرفت و بدون هیچ تغییری، در طول هفتاد سال گذشته ادامه یافته‌ است. علّامه مطهری دلیل این خصیصه‌ی روحانیت شیعه را چنین برمی‌شمارد:

روحانیت شیعه در ذات خود یک نهاد مستقل است. از نظر روحی به خدا متکی بوده‌ و از نظر اجتماعی به قدرت مردم و لهذا در طول تاریخ به صورت یک قدرت رقیب‌ در مقابل زورمندان ظاهر شده است. حال با توجه به این ویژگی باید بدانیم که این طبقه از اندیشمندان مسلمان اصولاً با مسائلی چون موضوع فلسطین و نفوذ صهیونیست‌ها چه برخوردی را می‌نمودند و مقابله‌ با آن را به چه قسمی لازم می‌شمردند.»
 
کتاب «فلسطین» از منظر رهبر معظم انقلاب در ۴۱۶ صفحه، توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.
 
علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه‌ی تهیه‌ی کتاب فوق می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۹۳۵۴۸-۰۲۱ و ۶۶۴۸۳۶۹۵-۰۲۱ تماس حاصل نمایند یا به پایگاه اطلاع‌رسانی www.book-khamenei.ir  مراجعه کنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله المسکین ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    10 0
    دمت گرم اسکول خنگ خخخخخ کل دنیا کتاب آقا رو دیدن .. :))))) و مکروا و مکر الله چ تبلیغ کتاب رو هم زدن تو سایت ....خخخخ
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    7 0
    اگر ترجمه نشده سریعتر ترجمه شود تا مشتریان جهانی هم استفاده برند.
  • حسین ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    3 0
    اسکل خان هر سال یه صوتی میده تو سازمان ملل
  • سید ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    5 0
    خدا رو شکر که دشمنان ما رو از احمق ها آفرید. طرف کاری کرد که همه ی دنیا این کتاب رو بخونند ببینند چی نوشته چقدر طرف احمقه!
  • علی باقری ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    3 0
    با سلام.بنده از قسمتی از متن شما(مختصر) در نشریه ای اسلامی استفاده کرده ام.اگر راضی نیستید به این ایمیل اطلاع دهید.
  • ابوالفضل IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست عرض خود میبریو زحمت ما میداری مرگبراسراییل مرگبرضدولایت فقیه مرگبرآمر یکا مرگ بروهابی آل سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس