کد خبر 475926
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۸

فاجعه منا را چه محصول یک توطئه علیه اسلام و مسلمانان بدانیم یا حاصل بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی فرقی نمی‌کند چرا که متهم این رویداد غم‌انگیز حامیان تفکر ضد اسلامی و ضد قرآنی وهابیت و جریان تکفیری است.

به گزارش مشرق، محمد کاظم انبارلویی در روزنامه رسالت نوشت:

 مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای چهارشنبه گذشته در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی با رژیم جبار و میهمان‌کش عربستان سعودی اتمام حجت کردند و فرمودند : "اندک بی‌احترامی به حجاج ایرانی عکس العمل سخت و خشن ایران را در پی خواهد داشت." نزدیک به پنج هزار نفر زائر بیت الله الحرام در دوم مهرماه 1394 در منا به دلیل بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی رژیم سعد جان خود را از دست دادند و با لباس احرام به ملکوت اعلی پرکشیدند. 466 مهاجر الی الله ایرانی در میان این قتل عام فجیع بودند که ملت ایران را اکنون به سوگ نشاندند.

آل سعود عید قربان و عید غدیر ملت ایران را تبدیل به عزا کرد. گفته می‌شود این مصیبت عظمی محصول بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی دربار آل سعود در امر مدیریت حجاج بوده است. با توجه به آنچه در دنیای اسلام می‌گذرد و حوادث خونینی که در یمن، بحرین، عراق، سوریه و لبنان با آن روبه‌رو هستیم و همگی محصول دمیدن به کوره آدم سوزی، گردن‌زنی و... تروریستهای مورد حمایت ریاض است، فقط یک کمیته حقیقت یاب متشکل از علمای اسلام و حقوقدانان و قضات شریف دنیای اسلام می‌تواند پرده از این فاجعه دردناک و فجیع بردارد.
گزارش شاهدان عینی و فیلم‌ها و عکس‌ها نشان از یک توطئه فجیع می‌دهد. عکس العمل مأموران امنیتی دربار آل‌سعود و اظهارات مقامات سیاسی و رفتار مدیران حج از صفر تا صد از فرودگاه تا خیابانهای مکه و مدینه گرفته تا در مسجد الحرام و حرم نبی مکرم اسلام (ص) خبر از یک تغییر رویکرد می‌دهد.

این فاجعه را چه محصول یک توطئه علیه اسلام و مسلمانان بدانیم یا حاصل بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی فرقی نمی‌کند چرا که متهم این رویداد غم‌انگیز حامیان تفکر ضد اسلامی و ضد قرآنی وهابیت و جریان تکفیری است. به اعتقاد همه علمای فرق اسلامی این تفکر جایی در دنیای اسلام ندارد واکنون دارد به صورت جریان نفاق عمل می‌کند. بهائیت و وهابیت دو فرقه دست‌ساز سازمانهای جاسوسی انگلیس در اواخر قرن نوزدهم بودند که در ایران و تشیع با جریان بهائیت مبارزه ریشه‌ای شد و مراجع اسلام در برابر آن ایستادند و سران مزدور آن را به درک فرستادند اما جریان وهابیت در سرزمین حجاز به تخت نشست و از آن زمان تاکنون کارنامه‌ای سیاه از مبارزه با اسلام و قرآن و مسلمانان به جای گذاشته است.

امروز جریان وهابیت دست در دست صهیونیست‌ها در دنیای اسلام بویژه در عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن دست به فجیع‌ترین جنایات می‌زنند قبور اصحاب رسول الله و بزرگان ادیان الهی را ویران می‌کنند و با کشتار وحشیانه مسلمانانی به شیپور ارعاب و ارهاب می‌دمند.

آنها به نوامیس مسلمانان و غیرمسلمانان تجاوز می‌کنند. شهرها را ویران و اهالی آنها را آواره بیابانها و دریاها کرده‌اند و آوارگان را تشویق به پناهندگی در بلا و کفر  شرک می‌کنند. آنها علیه اسلام و سرزمین‌های اسلامی به نیابت از رژیم صهیونیستی می‌جنگند و مستظهر به پشتیبانی آمریکای جنایتکار و انگلیس مکار و رژیم صهیونیستی روسیاه هستند.
خویشتن‌داری دیپلماتیک جمهوری اسلامی دربار آل سعود را پررو کرده است. بی‌تردید دیپلماسی لبخند در برابر این‌همه خیانت و بی‌اخلاقی پاسخگو نیست. باید به‌طور جدی مسئولان سیاست خارجی در برابر جسارت دولت عربستان بایستند.

رفتار دولت عربستان همانند  یک بچه پررو و بی‌ادبی  است که پدرش میلیاردر است و در یک تصادف عمدی یا سهوی برخلاف قوانین رانندگی عده‌ای را کشته و مجروح کرده است و با کمال بی‌ادبی بدون اینکه به دنبال عذرخواهی باشد پول خود را به رخ می‌کشد که مثلا خسارت این تصادف را می‌پردازد.

افکار عمومی ایرانی در قبال از دست دادن نزدیک به 500 زائر بیت الله الحرام به شدت عصبانی است بعد وزیر خارجه ابله عربستان به جای عذرخواهی علیه دولت وملت ایران رجزخوانی می‌کند.

از همان روز چهارشنبه که موضع مقتدرانه فرمانده کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای به عنوان عکس العمل سخت و خشن ایران در برابر دربار آل‌سعود صادر شد، موجی از رضایت مردم را در پی داشت. اتمام حجت رهبری آن‌هم در یک مرکز نظامی این پیام را برای دشمن داشت که ملت ما آنها را رها نخواهد کرد و تقاص خون به ناحق ریخته زوار ایرانی در یک برخورد سخت و خشن جایگاه خود را پیدا کرده است.

واقعیت این است  که دیپلماسی لبخند جمهوری اسلامی طی دوسال گذشته استکبار جهانی و برخی کشورهای منطقه را پررو و جسور کرده است. برخی با این منطق که ما اگر فلان حرف یا فلان موضع را نگیریم دشمن کوتاه خواهد آمد مواضعی اتخاذ می‌کنند یا نمی‌کنند که خسارات عظیمی برای امنیت و اقتدار ملی در پی دارد. رهبر معظم انقلاب پنج‌شنبه گذشته در دیدار فرماندهان نظامی ارتش این دادگاه را مورد نقد قرار دادند و فرمودند: "دشمنی‌ها با کوتاه آمدن برطرف نمی شود." واقعیت این است که ما با دشمنی روبه‌رو هستیم که از کمترین عقلانیت و وجدان انسانی برخوردار است.

ما در عربستان با رژیمی روبه‌رو هستیم که از نظر ساختار سیاسی و عقلانی در عصر حجر زندگی می‌کنند. کشوری که نه در آن انتخاباتی در کار است نه پارلمانی دارد رفتار حکام آنها را نمی‌توان تحلیل عقلانی کرد و مطابق با منطق الهی و انسانی با آنها روبه‌رو شد. در روایات اهل بیت (ع) آمده است کسی که می‌خواهد یک نفر را اداره کند باید به اندازه ده نفر عقل داشته باشد. و اگر کسی بخواهد 40 نفر را اداره کند باید به اندازه 400 نفر عقل داشته باشد امام صادق نیز فرمودند؛ نشانه‌های عقلانیت دانایی، توانایی و روشن بینی است.

این قومی که در عربستان همه ساله می‌خواهد 2 میلیون نفر را در مراسم ومناسک حج اداره کند باید یک بساط شور و مشورت به اندازه عقلای جهان اسلام داشته باشد این جماعت در ریاض اصلا پارلمانی، شورا و مشورتی ندارند تا از عقول حتی قوم خود استفاده کنند. یک جو عقل در بساط حکومت آنها دیده نمی‌شود.

رفتار حکام آل سعود یک رفتار عقلانی نیست. آنها اصلا سازوکار عقلانی در رفتار حکومتی خود ندارند. کل سیستم امنیتی و دفاعی خود را کنترات دادند به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از دل این کنترات فجایعی مثل کشتار حجاج ایرانی در سال 67 در زمان فهد که اغلب مست بودند و فاجعه خونین دوم مهرماه 1394 که هزاران شهید روی دستان مسلمانان جهان گذاشت.

ان‌شاءالله آخرین حاجی ایرانی که از مکه و مدینه به ایران رسیدند باید فکری برای تنبیه حکام بی‌ادب و مهمان‌کش آل سعود کرد. افکار عمومی درایران فقط با این تنبیه آرام می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس