کد خبر 475744
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

سخنگوی پنتاگون می گوید مواضع داعش در اطراف شهر الرمادی مستحکم است و آمریکا ارتش عراق را برای چنین نبردی آموزش نداده پس فعلا جنگ در این شهر متوقف است.

به گزارش مشرق، «استیو وارن» سخنگوی پنتاگون که دیشب از بغداد با ویدئوکنفرانس به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد، از توقف عملیات بازپس‌گیری شهر الرمادی از دست داعش خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، وارن که در اولاین روزهای پاییز سخن می‌گفت، گرمای طاقت‌فرسای عراق و روش داعش برای دفاع از الرمادی را دو دلیل عمده این «وقفه عملیاتی» عنوان کرد.

الرمادی، مرکز استان الانبار در غرب بغداد و کشور عراق واقع شده است. داعش پس از آنکه تکریت را در استان صلاح‌الدین از دست داد، به الرمادی هجوم برد و آن را اشغال کرد.

دیشب حیدرالعبادی نخست وزیر عراق از روش عملیات ائتلاف آمریکایی‌ها علیه داعش انتقاد کرده و تکرار حملات کوبنده روسیه علیه داعشی‌های عراق را خواستار شده بود.

کلنل وارن گفت که داعش در اطراف شهر الرمادی، مقادیر بسیار زیادی تله انفجاری پراکنده و نیروهای عراقی با تکیه بر آموزش‌های آمریکا، قادر به عبور از این موانع نیستند.

وارن گفت که آمریکا برای عبور از این موانع، بلدوزر و رشته‌های انفجاری به ارتش عراق خواهد فروخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    آدم چقدر باید خنگ باشه که نفهمه آمریکا خواهان عملیات علیه داعش نیست اینها عوامل آمریکا هستند تمام اینها بازی که آمریکا سر مردم منطقه راه انداخته
  • مهماندار هواپیما ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    البته به لطف شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس