کد خبر 47547
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵

داوود ميرباقري کارگردان "مختارنامه" در نشست نقد و بررسي اين مجموعه عنوان کرد تحقيق و پژوهش مجموعه "سلمان فارسي" قبل از "مختارنامه" انجام شد اما بنا به دلايلي در زمان مديريت وقت توليد آن متوقف شد و سازمان صدا و سيما از توليد اين مجموعه عقب‌نشيني کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، مراسم نقد و بررسي مجموعه تلويزيوني "مختارنامه" بعداز ظهر شنبه ?? خرداد ماه با حضور داوود ميرباقري کارگردان، امين زندگاني بازيگر نقش مسلم، رضا استادي مدير روابط عمومي پروژه، نصرت الله تابش مدير مسئول ماهنامه فيلم‌نگار و جمعي از دانشجويان دانشگاه صنعتي امير کبير در سالن آمفي تئاتر اين دانشگاه برگزار شد.

در اين مراسم بر خلاف ديگر نشست‌هاي نقد و بررسي، ابتدا به مدت ?? دقيقه بخش‌هايي از سريال "مختارنامه" نمايش داده شد. بعد از آن سرود پخش شد و گروهي قطعاتي را اجرا کردند که شامل ترانه تيتراژ "مختارنامه" بود. بعد از اجراي موسيقي تلاوتي از آيات کلام الله مجيد قرائت شد.

داوود ميرباقري بعد از تلاوت قرآن مجيد گفت: خوشحالم که امروز در جمع دانشجويان اميرکبير هستم. حضورم در اينجا برايم نوستالوژي بود و من را به سال‌هاي ?? و ?? برد.

رضا استادي، مدير روابط عمومي سريال "مختارنامه" در ابتداي مراسم توضيح مختصري درباره همکاري‌اش با اين سريال داد و تاکيد کرد که از سال ?? با اين گروه همکاري داشته است. امين زندگاني، بازيگر نقش مسلم نيز ضمن اظهار خوشحالي از حضور در نشست نقد و بررسي "مختارنامه" گفت: من درس‌هاي زيادي از استادم آقاي ميرباقري آموختم.

نصرت‌الله تابش گفت: من به قصد نقد سريال "مختارنامه" نيامده‌ام و بايد از آثاري که به ائمه اطهار مي‌پردازند قدرداني و دفاع کرد. خدا را شکر مي‌کنم در دوره‌اي زندگي مي‌کنم که سريال "مختارنامه" را ديده‌ام و اميدوارم آنقدر زنده بمانم که سريال "سلمان فارسي" را که ميرباقري مي‌سازد، ببينم. ما مديون کساني هستيم که براي اولياء خدمت مي‌کنند و همه ما مديون ميرباقري هستيم.

وي ادامه داد: يکي از ويژگي‌هاي ميرباقري در سريال "مختارنامه" اين است که شخصيت‌ها را به حدي درست انتخاب کرده که برايمان قابل لمس است. ميرباقري در ابتدا تصميم داشت سريال "سلمان فارسي" را بسازد که مدخل آن سه انديشه عصمت، مهدويت و تقيه بود، اما از سلمان فارسي به مختار رسيد.

داود ميرباقري بعد از صحبت‌هاي تابش و قدرداني از او گفت: تحقيق و پژوهش "سلمان فارسي" قبل از "مختارنامه" انجام شد، اما اجراي آن بنا به دلايلي انجام نشد و در زمان مديريت وقت متوقف شد. در واقع سازمان صدا و سيما از توليد "سلمان فارسي" عقب‌نشيني کرد و ساخت آن را به زماني ديگر موکلو کرد. بعد از اين مسئله توليد سريال "مختارنامه" آغاز شد در حالي که قرار بود "سلمان فارسي" زودتر از آن ساخته شود.

وي در ادامه افزود: ساخت مجموعه‌هاي "سلمان فارسي" و "مختارنامه" را ضرورت احساس مي‌کردم، چرا که سلمان انديشه‌هاي بزرگي داشت و طبق تحقيقات ما عشق او به علي خلاصه مي‌شد. ما در جنگ خندق دو قهرمان داريم يک قهرمان پير که سلمان بود و يک قهرمان جوان که حضرت علي (ع) بود. سلمان مقام بالايي دارد، حتي او را به عنوان خانواده پيامبر (ص)معرفي کردند.

کارگردان مجموعه "مختارنامه" خاطرنشان کرد: در آن دوره سرگشتگي‌هاي ايدئولوژيک برايم مهم بود و احساس مي‌کردم نسل امروز نيز به دوره‌اي که ما طي کرده‌ايم نياز دارد. البته اين نياز نسل جامعه ما نيست، بلکه نياز انسان معاصر تشنه است. در نتيجه فکر کردم پرداخت به زندگي سلمان مي‌تواند در قاب دراماتيک جذاب تاثيرگذار باشد و بخش عظيمي از پرسش‌هاي ايدئولوژيک‌ام را پاسخ مي‌دهد.

ميرباقري يادآور شد: اميدوارم شرايط توليد "سلمان فارسي" فراهم شود. بعد از اينکه اين سريال توليد نشد ساخت "مختارنامه" ما را مشغول کرد و خوشحالم خداوند اين لطف را به من داشت تا بتوانم سريال "مختارنامه" را بسازم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس