براساس آخرین اطلاعیه سازمان حج و زیارت، نام استاد حسن دانش قاری بین‌المللی قرآن از استان یزد که از طرف بعثه مقام معظم رهبری به مکه مکرمه اعزام شده و جزو مفقودین فاجعه منا بود نیز در زمره جانباختگان فاجعه منا قرار گرفت.

به گزارش مشرق، این قاری بین‎‎المللی که در سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم به عنوان قاری ممتاز معرفی شد، مصاحبه‌ای ناتمام داشت که قرار بود پس از بازگشت از سفر حج خاطرات این سفر معنوی نیز به آن اضافه شود. که متاسفانه نام ایشان ابتدا در بین مفقودین و بالاخره در لیست جانباختگان منتشر شد؛ ضمن تسلیت به خانواده همه جانباختگان فاجعه منا به خصوص مرحوم استاد حسن دانش قاری بین‌المللی قرآن این مصاحبه را می‌خوانیم.

لطفاً خودتان را معرفی کنید.

اینجانب حسن دانش متولد 10 تیر 1365 در یزد و دارای مدرک سطح 2 حوزه هستم.

فعالیت‎‎های حرفه‎‎ای قرآنی شما از چه زمانی آغاز شد؟

ورود بنده در مسیر قرآنی به کودکی(حدود سن 5 سالگی) و حضور در جلسات قرآن محله به همراه مادرم که اولین معلم من در این مسیر بودند و جزء 30 قران مجید را با کمک ایشان فرا گرفتم، بود.

بعد از آن رفتن من به جلسات محلی ادامه داشت تا این که ازطرف دبستان ما، جلسه هفتگی آموزش قرآن در مسجد کنار مدرسه با حضور بهترین استاد قرآن یزد حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای گندمی برگزار شد و من هم به خاطر استعداد خوبم مورد توجه ایشان قرار گرفتم و دعوت شدم تا در جلسه تخصصی ایشان که بهترین جلسه قرآن یزد بود و با حضور حدود 200 نفر از قاریان برتر یزد برگزار می‎‎شد، حضور پیدا کنم و الان سرپرستی این جلسه تخصصی رو بنده به عهده دارم و توفیق دارم که در خدمت دوستداران به قرآن باشم و این آغاز فعالیت حرفه‎‎ای من بود.

اهم فعالیت‎‎ها و افتخارات قرانی خود بیان فرمایید.

19سال سابقه فعالیت‎‎های فرهنگی قرآنی در سطح استان و کشور، عضو هیات موسس موسسه فرهنگی قرآنی طلایه‎‎داران آوای وحی که به عنوان یکی از باسابقه ترین و بهترین موسسات فرهنگی قرآنی استان و یکی از قطب‎‎های فعالیت‎‎های قرآنی در استان یزد است و قدمت آن به حدود 20 سال می‎‎رسد، قاری برجسته قرآن در استان و کشور و اولین قاری بین‎‎المللی استان یزد، عضو گروه تواشیح بین المللی کوثر، قاری افتخاری در مسابقات بین المللی تهران، قاری افتخاری حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، حضور و اجرای تلاوت و تواشیح در بیش از 12 کشور جهان از جمله آلمان، فرانسه، هلند و بلژیک در سه سال پیاپی و همچنین قطر، عربستان، لبنان، سوریه، مالزی، افغانستان، تونس و غیره از جمله این فعالیت‎‎ها بوده است.

همچنین حضور در دو دوره حج تمتع و اجرای تلاوت در موسم حج در میان جمع مسلمانان از کشورهای مختلف، حضور و اجرای تلاوت در محضر مقام معظم رهبری در جمع قاریان و اساتید برتر کشور، سابقه 12 سال تدریس در مدارس، موسسات و دانشگاه‎‎های سراسری و آزاد، داوری مسابقات قرآنی در سطح استان و کشور، اولین نخبه قرآنی یزد در بنیاد ملی نخبگان کشور نیز از دیگر فعالیت‎‎ها و افتخارات بنده است.

در مورد اهم رتبه‎‎های که تاکنون کسب کرده‎‎اید، بگویید.

نفر دوم کشور در مسابقات دانش آموزی سال 78، نفر اول کشور در مسابقات اوقاف زیر 16 سال در سال 80، نفر اول کشور در مسابقات سازمان تبلیغات سال 81، نفر اول کشور در مسابقات اداره ارشاد در سال‎‎های 82 تا 85، نفر برتر مسابقات دار القرآن امام علی در سال‎‎های87، 88 و 89، نفر برترمسابقات قرائت قرآن سازمان اوقاف در سال 90 و نفر اول کشور در مسابقات سراسری اوقاف در سال 93، رتبه‎‎های اینجانب در مسابقات داخلی بوده است.

نفر ممتاز مسابقات بین المللی عربستان در سال 80 و نفر اول مسابقات بین المللی تونس در سال 91 نیز رتبه‎‎ها و فعالیت‎‎های بین‎‎المللی بنده بوده است.

توصیه شما به جامعه قرانی کشور چیست؟

با توجه به این که هنوز در جامعه ما اکثریت هنوز بر خواندن قرآن مسلط نیستند، چه برسد به فهم و انس با قرآن و محور قرار دادن قرآن در زندگی، توصیه من به قرآنیان عزیز این است که برای داشتن جامعه‎‎ای قرآنی که آرزوی همه ماست، همانند مباحث مهم زندگیمان مثل مباحث اقتصادی و بلکه بیشتر، از آن برای انس بیشتر خود و دیگران با قرآن اهمیت قائل شویم و برای آن دغدغه داشته باشیم .

یکی از بهترین خاطرات خود را نیز بیان بفرمایید.

در یکی از سفرهایم به آلمان در شهر هامبورگ، شاهد حضور یکی از بزرگترین کشیش‎‎های معروف و کشیش یکی از مهمترین کلیساهای آلمان و اروپا در محفل انس با قرآن بودم که ایشان در حدود چهار ساعت در این محفل حاضر بودند و با احترام خاص و مثال‎‎زدنی از تلاوت قرآن استفاده می‎‎کردند و ایشان می‎‎گفتند که هر سال منتظر برپایی این مراسم و حضور در آن هستند .

و در پایان مهمترین آرزوی شما چیست؟

برای امت اسلام آرزوی سعادتمندی و توفیقات بیشتر رو از خداوند منان مسئلت دارم و انشاءالله بتوانیم روز به روز انس و الفتمان را با کتاب الهی بیشتر کنیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس