رحیم خاکی با بیان اینکه اعضای کاروان نور هم‌اکنون در بدترین وضعیت روحی قرار دارند، گفت: احتمال آسیب حجاج هنوز وجود دارد بنابراین باید تیمی برای مراقبت از اعضای کاروان نور تا لحظه حضورشان در عربستان تدارک دیده شود.

به گزارش مشرق، «رحیم خاکی» قاری بین‌المللی قرآن کریم ضمن تسلیت به ملت شریف ایران به ویژه جامعه قرآنی برای فاجعه منا، اظهار داشت: فاجعه‌ای که روز عید قربان در منا رخ داد اتفاق تلخی بود که همه مردم ایران را اندوهگین کرد؛ این فاجعه هیچ‌گاه در ذهن ما فراموش نخواهد شد.

شهادت 2 قاری برتر؛ داغی بر دل جامعه قرآنی

وی با بیان اینکه تمامی مردم ایران این روزها با اندوه و چشمانی اشک‌آلود اخبار مربوط به فاجعه منا را دنبال می‌کنند، به شهادت «محسن حاجی‌حسنی‌کارگر» قاری بین‌المللی کشورمان و «امین باوی» مبتهل برتر و عضو گروه تواشیح باقرالعلوم اشاره کرد و افزود: جامعه قرآنی همراه با سایر مردم ایران این روزها داغ عظیمی بر دل دارند چرا که دو گوهر از جامعه قرآنی را از دست داده‌اند که دیگر تکرار نمی‌شوند.

خاکی با اشاره به اینکه گروه تواشیح باقرالعلوم با شهادت امین باوی محور فعالیت خود را از دست داد، گفت: ما هم‌اکنون در التهاب مفقود شدن 3 قاری دیگر هستیم؛ «حسن دانش» قاری برتر سال و نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان، «محمدسعید سعیدی‌زاده» و «فؤاد مشعلی» اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم که امیدواریم به زودی خبر سلامتی آن‌ها به ما برسد چرا که دیگر طاقت داغ از دست دادن این عزیزان را نداریم.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه دولت خبیث سعودی این فاجعه ناگوار را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است، افزود: آن‌ها زوایای این فاجعه را روشن نمی‌کنند و حتی اجازه ورود مسئولان کشورمان برای بررسی به عربستان را نمی‌دهند که این‌ها همگی نشان از توطئه وهابیون دارد.

مأموران سعودی از کمک حداقلی به مصدومان هم دریغ کردند

وی با اشاره به اینکه امیدواریم زوایای فاجعه منا با مدیریت هوشمندانه و مدبرانه کارشناسان ایرانی و همکاری سایر کشورها به نتایج مطلوبی برسد، خاطر نشان کرد: هر سال در این منطقه مسلمانانی از کشورهای مختلف جهان گرد هم می‌آیند تا مناسک حج را ادا کنند؛ عربستان هم در طول این سال‌ها میلیاردها دلار هزینه زیرساخت و جلوگیری از مشکلات احتمالی می‌کند تا حج به صورت ایمن برگزار شود اما امسال فاجعه‌ای رخ داد که جای تأمل دارد.

خاکی با بیان اینکه امسال هزاران مسلمان در مناسک حج جان خود را از دست دادند، گفت: نظامیان سعودی به جای کمک به مصدومان و نجات آن‌ها بی‌تفاوت از کنارشان می‌گذشتند و حتی از احیای مصدومان و کمک حداقلی به آن‌ها دریغ می‌کردند به همین دلیل بسیاری از مصدومان به جای انتقال به بیمارستان‌ها به سردخانه‌ها منتقل شدند.

اعضای کاروان نور در بدترین وضعیت روحی هستند

این قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه مأموران سعودی می‌توانستند با پاشیدن آب خنک توسط هلی‌کوپتر یا خیلی اقدامات دیگر به مصدومان کمک و از این فاجعه جلوگیری کنند، افزود: این بی‌رحمی‌ها نشان از خباثت آن‌ها می‌دهد اما امیدوارم تا پایان این سفر دیگر اتفاقی برای حاجیان نیفتد.

وی به وضعیت کاروان نور اشاره کرد و گفت: من هر لحظه با بسیاری از اعضای این کاروان در ارتباط هستم؛ آن‌ها در بدترین وضعیت روحی قرار دارند و شُک و داغ از دست دادن و مفقودی سایر همراهانشان توانایی اجرا و برگزاری حلقه‌های قرآنی را از آن‌ها گرفته است.

احتمال آسیب حجاج هنوز وجود دارد/تیمی برای محافظت از کاروان نور تدارک دیده شود

خاکی با بیان اینکه اعضای کاروان نور نخبگان قرآنی و از سرمایه‌های کشور هستند، خاطر نشان کرد: این عزیزان بدترین صحنه‌ها را دیده‌اند به همین جهت از مسئولان بعثه خواستار بازگشت این عزیزان به میهن هستیم چرا که احتمال آسیب حجاج هنوز وجود دارد بنابراین باید تیمی برای مراقبت از این عزیزان تا لحظه حضورشان در عربستان تدارک دیده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    خدا رحمت کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس