رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: سخنان انقلابی مقام معظم رهبری تأثیر خود را بر حکومت عربستان گذاشته است و امیدواریم با همکاری بیشتر شاهد بازگشت کلیه مصدومان و جان باختگان فاجعه منا باشیم.

به گزارش مشرق، آیت الله محمد یزدی ظهر پنج‌شنبه در دیدار هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم اظهار داشت: یکی از افتخارات ما این است که متمسک به ولایت علی بن ابی طالب(ع) هستیم.

وی با تسلیت جان باختگان فاجعه منا به ملت ایران بیان داشت: با اعلام رسمی تعداد کشته شدگان متأسفانه بسیاری از حجاج ایرانی در این حادثه جان خود را از دست دادند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در روایات داریم کسانی که در مسیر انجام وظایف الهی خود جان می‌دهند شهید به شمار می‌روند و این حادثه موجب شده تا بسیاری از خانواده‌های ایرانی از شرایط روحی خوبی برخوردار نباشند و همگان نسبت به این مصیبت داغدار هستیم.

وی با اشاره به موضع گیری انقلابی مقام معظم رهبری در قبال مسئولیت پذیری عربستان سعودی در حادثه منا افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که آنان می‌بایست از موزی‌گری‌های خود دست بردارند و این سخنان نیز تأثیرخود را بر دولتمردان عربستان گذاشته است و امیدواریم با همکاری بیشتر شاهد بازگشت کلیه مصدومان و جان باختگان فاجعه منا باشیم.

آیت الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: کلیت کار کمیته امداد مطلوب و مورد تأیید شرع مقدس است.

دستگیری از نیازمندان از دستورات قرآن کریم است

وی با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان از دستورات قرآن کریم است، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) به دستور بنیانگذار انقلاب اسلامی تأسیس شد که از یادگارهای با ارزش حضرت امام راحل و موجب افتخار است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در ماه‌های اخیر با تغییراتی که در مجموعه مدیریتی این نهاد رخ داده است امیدواریم با همفکری و تجربیاتی که هیئت امنای منصوب شده دارند بتوانند نتایج بهتر و خدمات بیشتری برای افراد تحت پوشش داشته باشند.

گسترش تشکیلات برخی از نهاد‌ها مناسب نیست

وی با بیان اینکه گاهی گسترش تشکیلات برخی از نهاد‌ها زننده است، افزود: گسترش ساختمان‌ها و بروکراسی اداری در مجموع کمیته امداد مناسب نیست و این امر به حیثیت این نهاد ضربه می‌زند که مسئولان کمیته امداد می‌بایست به سادگی توجه داشته باشند.

آیت الله یزدی بیان داشت: ملت ایران بسیار خوب هستند و در کمتر کشوری به اندازه ایران، مردم آن اهل کارهای خیر هستند و این روحیه در سایر کشور‌ها کمتر دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر بعد از انقلاب خیرین به کمک دولت نیامده بودند و به امر مدرسه سازی اهتمام نداشتند دولت قادر به تأمین فضاهای آموزشی نبود، افزود: خیرین بسیاری در کشور هستند که در بخش‌های مختلف و برای رضای الهی وارد عرصه می‌شوند و کمک می‌کنند و حتی حاضر نیستند از آنان نامی برده شود که از این ظرفیت می‌بایست در راستای ارائه خدمات بیشتر به نیازمندان بهره برد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: کسانی که در کمیته امداد کار می‌کنند می‌بایست خدمات و کمک‌های خود را با ظرافت خاصی به نیازمندان ارائه دهند و در این مسیر کسانی که کمک‌هایی دریافت می‌کنند نباید احساس حقارت و منت گذاشتن داشته باشند.

رعایت شأن و کرامت انسان‌ها بسیار مهم است

آیت الله یزدی تأکید کرد: رعایت شأن و کرامت انسان‌ها بسیار مهم است و در سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) این مسئله به خوبی رعایت می‌شد که باید مطابق رفتار امامان معصوم در این زمینه عمل کنیم.

وی با بیان اینکه گسترش کمیته امداد مطلوب و کارساز نیست، افزود: متأسفانه روحیه تجمل گرایی در برخی از نهاد‌ها رسوخ کرده است و شرایط کار و زندگی آنها تغییر کرده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، افزود: امروز کشور ایران ظرفیت جمعیت ۱۵۰ میلیون نفری را دارد و ما کشوری با ظرفیت‌ها و سرمایه‌های بسیاری هستیم و انسانهای بشر دوست و خیرخواهی داریم که باید از این پتانسیل‌ها به بهترین نحو استفاده کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس