کد خبر 475022
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱

هکرها با شبیه‌سازی صفحه آبی مرگ، از کاربران اخاذی می‌کنند.

 به گزارش مشرق، گروه هکری جدیدی با استفاده از صفحه آبی مرگ (Blue Screen of Death)، کاربران را ترغیب می‌کند تا برای رفع مشکل پول پرداخت کنند.

موتورهای جست‌وجو به دلیل استفاده فراوانی که از آن‌ها می‌شود، محل درآمدزایی برای شرکت‌های سازنده هستند. این شرکت‌ها با قرار دادن تبلیغ‌های مختلف کسب درآمد می‌کنند. اما این لینک‌های تبلیغاتی می‌تواند توسط هکرها مورد سوءاستفاده قرار بگیرد و کاربران را به سایت‌های مخرب هدایت کند. این سایت‌های مخرب محلی برای انتشار بدافزارهای گروه هک، برای گرفتن کنترل سامانه قربانی است.

محققان امنیتی، گروه جدید هکری را شناسایی کرده‌اند که با استفاده از تبلیغات موتورهای جست‌وجو و صفحه آبی مرگ، از کاربران اخاذی می‌کنند. آن‌ها با استفاده از کلمه‌هایی که بیشتر توسط کاربران در موتورهای جست‌وجو وارد می‌شود، تبلیغات خود را نمایش می‌دهند. به‌طور مثال کلمه youtube یکی از کلمه‌های پرکاربردی است که کاربران برای وارد شدن به سایت YouTube از آن استفاده می‌کنند. لینک تبلیغاتی نمایش داده‌شده درنتیجه جست‌وجو این کلمه، کاربران را به صفحه مرگ آبی مایکروسافت هدایت می‌کنند.

فریب صفحه آبی مایکروسافت را نخورید

اگرچه همه کاربران فریب این صفحه را نمی‌خورند، اما هستند کسانی که به دلیل نداشتن دانش و تجربه، با شماره تلفن کمک قرار داده‌شده تماس می‌گیرند!

فریب صفحه آبی مایکروسافت را نخورید

پس از تماس کاربر، هکرها از او مبلغی حدود 199 دلار تا 599 دلار، بسته به سطح آگاهی کاربر! برای "بسته نرم‌افزار پشتیبانی" از او درخواست می‌کنند. بسته‌ای که اصلاً وجود خارجی ندارد.

این پایان ماجرا نیست و ممکن است هکرها بتوانند اطلاعات مهم کاربر ازجمله نام کاربری و رمز عبور حساب بانکی او را به دست بیاورند.

این گروه هکری دارای حداقل دو دامنه بودند که مربوط به آریزونا می‌شد. پس از ارسال گزارش به گوگل، تبلیغات آن‌ها حذف شد. اما این گروه تنها یکی از هزاران گروه هکری ازاین‌دست بودند که هرروز در اینترنت قربانی می‌گیرند.

منبع: سایبربان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس