کد خبر 474919
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱

سپاهان در حالی این روزها با مشکل کمبود بازیکن روبرو است که اگر اشتباه مدیرعامل سابق خود درخصوص دو بازیکن خارجی این باشگاه نبود، هرگز چنین مشکلی پیش نمی‌آمد/ نویدکیا با فرکی مشکل دارد یا نمی‌خواهد فوتبال بازی کند؟

به گزارش مشرق، سپاهان در این روزها شرایط خوبی ندارد. نه به خاطر عدم نتیجه گیری بلکه به خاطر جوی بدی که در اصفهان علیه این تیم حاکم شده است. سپاهان فصل گذشته در 6 هفته پایانی موفق شد اوج بگیرد و با کسب 18 امتیاز در روز پایانی قهرمان لیگ برتر شد اما این فصل با اتفاق‌های عجیبی روبه‌رو شده است.

با وجود این که این تیم با 14 امتیاز از 7 بازی موفق شده با 2 اختلاف امتیاز کمتر نسبت به استقلال صدرنشین در رده دوم جدول رده بندی قرار بگیرد، با این حال تماشاگران این تیم هرگز از تیم‌شان راضی نیستند و با سردادن شعارهایی علیه حسین فرکی، سرمربی موفق خود جو عجیبی را در اصفهان به راه انداخته‌اند. این در حالی است که به نظر می رسد بزرگترین مشکل سپاهان در این فصل به عقد قرارداد مبتدیانه مدیرعامل سابق این تیم با 2 بازیکن خارجی خود بر می‌گردد. شاید اگر مهرزاد خلیلیان در عقد قرارداد با لوسیانو پریرا و پادوانی کمی بیشتر دقت می‌کرد، الان هیچکدام از این مشکلات برای سپاهان به وجود نمی‌آمد. البته جدایی احسان حاج صفی و قهر وقت و بی‌وقت محرم نویدکیا در به وجود آمدن این شرایط هرگز بی‌تاثیر نیست.

محرم کجاست؟
این سوالی است که هم سرمربی و هم مدیرعامل سپاهان دیگر از جواب دادن به آن خسته شده‌اند و البته نمی‌توانند پاسخ دقیقی به آن بدهند. نویدکیا با شروع تمرینات سپاهان در پیش از شروع فصل به دلایل نامعلوم از شرکت در تمرینات سر باز زده است و نکته عجیب تر این جاست که هیچکدام از اعضای باشگاه سپاهان هم در این مدت نتوانسته‌اند به صورت مستقیم با او صحبت کنند. او از طریق رسول نویدکیا برادرش هر از چند گاهی پالس‌های مثبتی برای بازگشت به تمرینات می‌فرستد اما همچنان حاضر نشده پا به پای سایر بازیکنان در تمرینات شرکت کند. نویدکیا اسطوره سپاهان است ولی در این روزها وظیفه خود را فراموش کرده است و برای تیمش دردسرهای بزرگی را ایجاد کرده است. در مورد نویدکیا گفته می‌شود او مطابق سال‌های گذشته قصد دارد در هفته های پایانی به تیم اضافه بشود. عجیب است که حسین فرکی و البته بازیکنان باید بابت شرکت نکردن نویدکیا در تمرینات مورد هجمه قرار گیرند.

اصغر باقریان مدیرعامل باشگاه سپاهان در این باره به «نسیم» می گوید: دیگر خسته شده‌ام آنقدر در مورد نویدکیا صحبت کرده‌ام. او تا حالا چند بار برای بازگشت به تمرینات واکنش مثبت نشان داده است اما هربار اتفاق‌هایی افتاده است که این موضوع نهایی نشده است. ما ماجرا را به خود نویدکیا واگذار کرده‌ایم و خودش است که باید تصمیم بگیرد.

یک اشتباه و دردسر بزرگ برای طلایی‌پوشان
شاید اگر لوسیانو پریرا و پادوانی با یک اشتباه بچه‌گانه با این شرایط با سپاهان قرارداد امضا نمی‌کردند حالا این اتفاق‌ها به وجود نمی‌آمد و نبود نویدکیا تا این حد مورد توجه طرفداران این تیم قرار نمی‌گرفت. این اشتباهی بود که مهرزاد خلیلیان مدیرعامل وقت سپاهان انجام داد و حالا باشگاه سپاهان حداقل تا نیم‌فصل حسابی با کمبود بازیکن روبرو شده است.

سپاهانی ها در فصل نقل و انتقالات پادووانی مدافع تیم فوتبال نفت تهران را به خدمت گرفتند و پریرا را نیز به عنوان مهاجم از قبل در اختیار داشتند اما برای صدور کارت بازی آنها باید از باشگاه برزیلی تسویه حساب و کارت دریافت می کردند.

این کار مستلزم این بود که سپاهانی ها به باشگاه برزیلی پول پرداخت کنند اما این اتفاق رخ نداد و با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات فوتبال دنیا، حالا این دو بازیکن نمی توانند تا نیم فصل به سپاهان بیایند.

باقریان در این باره می‌گوید: من همین شب گذشته با وکیل‌مان در فیفا صحبت کردم. او به من گفت که شرایط بازی کردن این 2 بازیکن برای نیم‌فصل دوم صد در صد مهیا است اما اگر بخواهیم از آنها تا قبل از نیم فصل استفاده کنیم شانس ما 50 درصد است.


او ادامه داد: البته ما بازهم تلاش می‌کنیم تا بتوانیم مجوز بازی آنها را دریافت کنیم. اما اگر نشد باید تا پایان نیم فصل با همین نفرات ادامه بدهیم. بعد از آن می‌توانیم در تعطیلات به جای احسان حاج صفی هم بازیکن جذب کنیم و شرایط‌مان بهتر شود.

محرم مقصر است یا فرکی؟
در این روزها تماشاگران سپاهان حمله‌های تندی را علیه حسین فرکی انجام داده‌اند. حملاتی که باعث شده حتی فرکی تا پای استعفا هم پیش برود. این حمله‌ها وقتی عجیب به نظر می‌‎رسد که بدانید فرکی پارسال سپاهان بحران زده را به شکلی نوستالوژیک قهرمان لیگ برتر کرد و امسال هم در تیمش عملکرد قابل دفاعی داشته است. با این حال تماشاگران سپاهان همه چیز را فراموش کرده‌اند و بعد از اولین شکست برابر صبا بعد از هفته‌ها از فرکی خواستند که استعفا بدهد. اتفاقی که می‌تواند در نوع خودش عجیب باشد.


همین موضوع باعث شده که محمدرضا خلعتبری روز گذشته که در گفتگو با یکی از رسانه‌ها ادعا کند که به خطر نیامدن محرم نویدکیا بازیکنان و کادرفنی نباید فحش بخورند. مدیرعامل سپاهان در این باره هم می‌گوید: من هرگز از رفتار تماشاگران راضی نیستم. فراموش نکنید فرکی همان مربی است که فصل گذشته سپاهان را قهرمان کرد و نباید علیه او این جو وجود داشته باشد. ما از فرکی حمایت کامل خواهیم کرد.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس