کد خبر 474473
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

در حالی که 7 هفته از لیگ برتر ایران پشت سر گذاشته شده است مدیران باشگاه ها با توجه به شرایط تیم های شان تصمیم به تغییراتی در این ارتباط گرفته اند.

به گزارش مشرق، سیاه جامگان، راه آهن و ملوان سه تیمی بودند که بنا به دلایل فنی و غیر فنی در این فصل دست به تغییر روی نیمکت خود زدند و به نظر می رسد طی دو هفته آینده نیز این تغییرات ادامه یابد. به هر حال با توجه به سقوط سه تیم لیگ برتری به دسته پایین تر تیم ها نمی خواهند به راحتی سرمایه خود را از دست بدهند و به همین منظور چاره را در تغییرات فنی روی نیمکت می بینند.

در این بین به نظر می رسد امیر قلعه نویی، فرهاد کاظمی و رسول خطیبی از جدی ترین آلترناتیوهای مدیران برای مذاکره و حضور روی نیمکت تیم ها باشند. سه مربی نسبتا موفق فوتبال کشورمان که در این فصل بنا به دلایلی از حضور روی نیمکت دور شده اند.

امیر قلعه نویی؛ تراکتورسازی و شاید سپاهان
پرافتخارترین سرمربی فوتبال ایران در لیگ برتر بعد از ناکامی در دو فصل اخیر به همراه استقلال از این تیم جدا شد و اکنون خانه نشین است. او که در ابتدای فصل در جمع ملوانی ها نیز حاضر شد بعد از برطرف نشدن مشکلات مالی این تیم تصمیم گرفت از انزلی خارج شود و فعلا از مربیگری کنار برود. این اتفاق مسلما برای سرمربیان تیم هایی مثل استقلال، سپاهان و تراکتورسازی یک زنگ خطر است و شاید مظلومی، تونی و فرکی از آن استقبال نکردند. به هرحال کار کردن امیر قلعه نویی می توانست فشار روی آنها را کاهش دهد و حضور مهمترین آلترناتیوهای نیمکت این تیم ها به نوعی اطمینان خاطری برای این مربیان بود.

اکنون امیر قلعه نویی در لیگ برتر حضور ندارد و شایعه حضور او روی نیمکت تراکتورسازی و سپاهان بیش از همیشه به گوش می رسد. جایی که طرفداران سپاهان علیه سرمربی تیم شان موضع شدیدی اتخاذ کرده اند و امیر قلعه نویی با خاطره یک قهرمانی در نصف جهان مطمئنا در صورت پیشنهاد از آن استقبال می کند و در سمت مقابل هم تراکتورسازی که همراه ستاره های سربازش در این فصل به همراه تونی اولیویرا ناامیدکننده ظاهر شده است و امیر پاشا در تبریز هم خاطرات خوشی دارد.

فرهاد کاظمی؛ استقلال اهواز، سیاه جامگان و شاید هووی برانکو
نتایج فرهاد کاظمی بعد از بازگشت به لیگ برتر بار دیگر ستاره اقبال را به سمت این مربی بازگردانده است. کاظمی که گزینه اول سقوط به دسته پایین تر در فصل گذشته را در لیگ برتر حفظ کرد تا معجزه خود را نمایش داده باشد در این فصل هم علیرغم مشکلاتی که برای راه آهنی ها به وجود آمده بود توانسته بود شخصیت خوبی به این تیم بدهد. البته او بعد از نتایج خوبی که به همراه راه آهن کسب کرده بود و بعد از ناامیدی مدیران راه آهن از ناکامی این تیم از سمت خود به شکلی عجیب کنار گذاشته شد تا او هم در جمع آلترناتیوهای نیمکت های لیگ برتری قرار گیرد. جایی که بلافاصله بعد از جدایی اش زمزمه حضور روی نیمکت پرسپولیس و جانشینی برانکو شنیده شد و البته خیلی بعید به نظر می رسید. او اکنون در حال مذاکره با مدیران سیاه جامگان است و استقلال اهوازی ها هم بی میل نیستند او را به خدمت بگیرند.

رسول خطیبی؛ بازگشت به قلب تی تی ها

رسول خطیبی که بعد از درخشش با جوانان گسترشی ناگهان به عنوان یک برند مربیگری نامش روی زبان ها افتاد و موفق شد به آرزوی دیرینه اش یعنی حضور روی نیمکت تراکتورسازی برسد این روزها خانه نشین شده و کیست که نداند علاقه خود برای تجربه دوباره نیمکت تراکتورسازی هیچ وقت کم نمی شود. رسول بعد از ناکامی به همراه سیاه جامگان بعد از چهارمین هفته از سمت خود در این تیم کنار گذاشته شد بیشتر قربانی اشتباهات داوری در این فصل شده بود. او که تصور می کرد بار دیگر می تواند به همراه جوانان نظرها را به خود جلب کند در سیاه جامگان نتوانست آنطور که باید نتیجه بگیرد و اشتباهات داوری از سمت دیگر فشار را برای خروجش از نیمکت سیاه جامگان هموار کرد. او نیز اکنون به عنوان یکی از گزینه های احتمالی روی نیمکت تراکتورسازی شناخته می شود.

حمید درخشان؛ من هنوز بهترینم!
اگر همین الان هم پای صحبت های حمید درخشان بنشینید ادعا می کند او اصلح ترین فرد برای حضور روی نیمکت پرسپولیس است. او بعد از مدت ها خانه نشینی، روی نیمکت پرسپولیس حاضر شد و البته هجومی ترین تیم سال های اخیر را روانه زمین کرد و در نتیجه گیری ناامیدکننده ظاهر شد تا مدیران این تیم برای خروج از ترس سقوط دست به دامن برانکو شوند. حمید درخشان نیز بعد از عملکرد نسبتا قابل دفاع خود در زمره مربیان آلترناتیو لیگ برتر ظاهر شده و باید دید کدام مدیر بار دیگر به او اعتماد می کند.

این ها هم شانس حضور دارند...

صمد مرفاوی که کمتر کسی آخرین بردش در لیگ برتر را به خاطر دارد و فصل گذشته به همراه پیکان به لیگ برتر سقوط کرد نیز می تواند یکی از گزینه های حضور مجدد در لیگ برتر قلمداد شود. منصور ابراهیم زاده دیگر مربی ای است که آخرین خاطره خوب از او به دوران حضورش در ذوب آهن بازمی گردد و اکنون خانه نشین شده و شاید به سیگار شانسی که لوکا بوناچیچ به او داده می نگرد تا شاید قرعه حضور روی نیمکت تیم های لیگ برتری به او رو کند.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس