رییس کمیته‌ داوران گلایه دارد که رسانه‌ها صحبت‌هایش را در دفاع از داوران منتشر نمی‌کنند و فقط به بحث محرومیت‌ها می‌پردازند. او همچنین درباره این که گفته شده حسین زرگر می‌خواهد از داوری خداحافظی کند، تاکید کرد که زرگر اصلا قصدی برای خداحافظی نداشته و ندارد.

به گزارش مشرق، فریدون اصفهانیان رییس کمیته‌ داوران  هم‌چنین درباره این که گفته می‌شود عده‌ای از داوران از جمله حسین زرگر به علت مشکلاتی که به وجود آمده تصمیم گرفته‌اند که دیگر در لیگ فوتبال قضاوت نکنند، اظها‌رکرد: درباره این موضوع به من چیزی گفته‌ نشده است و از توافق بر چنین تصمیمی بی‌خبرم. درباره زرگر نیز من با او صحبت کرده‌ام و اصلا بحثی مبنی بر کناره‌گیری او از داوری وجود نداشته است.

وی افزود: زرگر و خانواده‌اش برای این که او به اینجا برسد هزینه زیادی صرف کرده‌اند. زرگر تنها متعلق به خودش نیست،‌ بلکه متعلق به کشور ایران است. شخص زرگر چنین قصدی برای کناره‌گیری از داوری نداشته و ندارد و هر کسی این موضوع را نوشته از خودش نوشته است. من با زرگر صحبت کرده‌ام، او قصد خداحافظی ندارد.

رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال در مورد رسانه‌ای شدن محرومیت زرگر پس از بازی با استقلال و راه‌آهن، افزود: چه کسی این موضوع را رسانه‌ای کرده است؟ مگر من که رییس کمیته‌ داوران هستم این موضوع را گفته‌ام؟ من بارها هم گفته‌ام که محرومیت داور اصلا اعلام نمی‌شود. ما در این مورد آیین‌نامه‌ داریم و طبق همان آیین‌نامه‌ عمل می‌کنیم.

اصفهانیان درباره داورانی که هم اکنون در لیگ برتر قضاوت می‌کنند و با رسانه‌ها نیز به گفت‌و‌گو می پردازند اظها‌رکرد: با توجه به مسایلی که پیش می‌آید داوران درباره بعضی از مسائل با رسانه ها صحبت می‌کند، ولی قانون اجازه مصاحبه، به آنهارا نداده است. داوران مشکل خاصی در این رابطه ندارند، ولی این مصاحبه‌ها هم نباید ا‌د‌ا‌مه‌ دار باشد.

وی با گلایه از اینکه چرا صحبت‌هایش در حمایت از داوران منتشر نمی‌شود، گفت: من در‌ رابطه با داوران زیاد صحبت کردم و آنها را خیلی حمایت کرده‌ام، ولی یک مورد از این صحبت ها نوشته نمی‌شود ولی متاسفانه برخی فقط به دنبال این هستند که فلان داور چند جلسه محروم می‌شود.

رییس کمیته‌ داوران با بیان این که مشکل داوران فقط پول نیست، تاکید کرد: آیا این همه پولی که به فو‌تبا‌ل می‌آید، عادلانه تقسیم می‌شود؟ آیا داوران ما از کوچکترین امکاناتی استفاده می‌کنند؟ آیا به درستی و سر وقت بلیت هواپیمای داوران را می‌گیرند؟ آیا می دانند که داوران برای قضاوت چه زمانی به بازی می‌رسند؟ آیا رفت و برگشت داور به درستی انجام می‌شود؟ داورهای ما نیاز به فیزیوتراپ، پزشک، روانشناس، تغذیه مناسب و مربی بدنساز ندارند؟ علاوه بر این دست مزد داوران را هم بعد از چند سال می پردازند. باید به این موضوعات رسیدگی شود. مگر به بازیکنان تیم ‌ملی نمی‌رسند به داروها هم رسیدگی کنند.

وی خاطر‌ نشان کرد: وظیفه ما در هیات رییسه این است که مصوبه بگیریم که پول دریافتی داورها افزایش پیدا کند و این کار را هم می کنیم، ولی می‌بینیم که این مصوبات اعمال نمی‌شود. وظیفه من این است که از هیات رییسه مصوبه بگیریم، ولی نمی‌توانم گاوصندوق را باز کنم و برای داوران پول بیاورم.

اصفهانیان در مورد خرید هدست‌های داوران، ا‌ضافه‌ کرد‌: چندین سال است که می‌گوییم برای داوران هد ست تهیه کنید. در حال حاضر تازه بعد از این که فاکتورش را گرفته‌ایم و پیش فاکتورش را به کفاشیان داده‌ایم و دستور داده شده که هد ست‌ها خریداری شود.

وی در مورد پیش فاکتورهای خرید هد ست داوران، توضیح داد: قبلا این پیش فاکتورها به نام شخص داوران صادر شده بود و گفته شد که باید به نام فدراسیون باشد و در حال‌ حاضر این پیش فاکتورها به نام فدراسیون صادر شده و بلافاصله خریداری می‌شود.

رییس کمیته‌ داوران در مورد فحاشی‌های اخیر به داوران نیز گفت: ما این موضوع را گزارش می‌دهیم و کمیته‌ اخلاق و کمیته‌ انضباطی خودشان در بازی‌ها نماینده دارند و خودشان هم می‌بینند و در تلویزیون هم این موضوع را می‌توانند ببینند، کمیته‌ اخلاق و کمیته‌ انضباطی باید بلافاصله بنا بر قانون وارد موضوع شوند.

وی در پایان تاکید کرد: باید به داورها بها داده شود، چرا که داورها رکن اصلی فو‌تبا‌ل هستند و بدون آن ها فوتبال برگزار نمی شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس