همسر شهید سیدعبدالحمید قاضی میرسعید گفت: در تشییع 270 شهید غواص شاهد بودیم که شهدا پس از گذشت قریب به 30 سال از جنگ، اقشار مختلف جامعه را به‌دور از دیدگاه‌های سیاسی و مذهبی با یکدیگر متحد کرد.

فخرالسادات قاضی میرسعید همسر شهید سیدعبدالحمید قاضی میرسعید فرمانده سابق سپاه پاوه، شهدا را یکی از مولفه‌های سرمایه اجتماعی جامعه دانست و گفت: آن‌ها عاملی برای پیوند و انسجام جامعه و احیای هنجارهای اسلامی هستند.

وی با اشاره به پنهان ماندن نیمی از‌ آرمان‌های شهدا، اظهار کرد: تا به امروز تنها از بُعد فداکاری‌ شهدا اشاره کرده‌ایم، اما آرمان‌ها و ارزش‌های والای شهدا گمنام مانده است. ما باید این ارزش‌ها را امروز در جامعه مطرح کنیم تا الگوی مناسبی برای جوانان باشند. در برهه‌های مختلف شاهد بوده‌ایم که شهدا همبستگی بین اقشار جامعه ایجاد کرده‌اند.

همسر شهید میرسعید شهدا را عاملی برای انسجام اقشار جامعه دانست و بیان کرد: در تشییع 270 شهید غواص شاهد بودیم که شهدا پس از گذشت قریب به 30 سال از جنگ، اقشار مختلف جامعه را بدور از دیدگاه‌های سیاسی و مذهبی با یکدیگر متحد کرد.

وی ادامه داد: شهدا می‌توانند در وحدت جامعه و هویت دینی و مذهبی همچنین برای محافظت جامعه از تهاجمات فرهنگی، فیزیک و نظامی نقش اهمی را ایفا کنند.

قاضی میرسعید به نقش کلیدی خانواده شهدا اشاره کرد و افزود: خانواده شهدا در موقعیتی قرار دارند که باید پیام، آرمان‌های و سبک زندگی شهدا را در کلام و عمل خودشان نشان دهند. آن‌ها نقش کلیدی در ترویج و انتقال آرمان‌های شهدا به نسل‌های بعد دارند.

گفتنی‌ است، «سیدعبدالحمید قاضی میرسعید» به تاریخ 17 مرداد 1339 در طالقان متولد شد. وی دانشجوی رشته پزشکی در دانشگاه اصفهان بود که به عضویت سپاه درآمد و به پاوه اعزام شد. آن روزها این شهر، منطقه‌ای جنگی بود که در کنترل سپاه قرار داشت. در این شهر بود که با حاج همت آشنا شد و دوستی گرمی میان آنان برقرار گردید که تا هنگام شهادت آن عزیز، از حرارت نیفتاد. حاج همت در عملیات خیبر بال در بال ملائک گشود اما سیدعبدالحمید، دو سال بعد، در عملیات والفجر8 به درج رفیع شهادت نائل شد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس