‌نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور گفت: ثمره تلاش جست‌وگران کمیته جست‌وجوی مفقودین بازگرداندن 512 پیکر از شهدای دفاع مقدس استان همدان بوده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، "محمدجواد زمردیان" با تشریح اقدامات جست‌وگران کمیته جست‌وجوی مفقودین برای پایان دادن به چشم انتظاری خانواده‌های شهدای مفقود اظهار کرد: در این روزها که دل‌های مردم عزیزمان رنجور از قساوت آل‌سعود در منطقه منا است بیش از گذشته حال خانواده‌های چشم انتظار سال‌های دفاع مقدس درک می‌شود، خانواده‌هایی که حداقل 30 سال است که منتظر خبری از فرزندان خود هستند.

وی افزود: با تلاش همکاران ما در کمیته جست‌وجوی مفقودین طی 20 سال گذشته 512 خانواده از چشم انتظاری بیرون آمده و هنوز 459 خانواده هستند که منتظر خبری از شهیدشان هستند.

زمردیان با بیان اینکه 186 تن از این شهدا همدانی، 87 شهید ملایری، 38 شهید نهاوندی، 35 شهید تویسرکانی، 34 شهید کبودرآهنگی، 29 شهید بهاری، 24شهید رزنی، 20 شهید اسدآبادی و چهار شهید فامنینی هستند، عنوان کرد: از 191 نفر از این شهدا بسیجی، 55 نفر سپاهی، 167 نفر ارتشی، 11 نفر از ناجا، 8 نفر شهید جهادی و 9 شهید متعلق به بمباران‌های هوایی بودند و اطلاعات دو نفر از شهدا نیز در دست بررسی است.

وی در ادامه با اشاره به خاکسپاری 130 تن از شهدای گمنام در استان نیز خاطرنشان کرد: این تعداد از شهدا به علت نبود مدارک شناسائی و نداشتن نمونه خونی از خانواده‌های شهدا استان به خاک سپرده شدند تا فرآیند تطبیق نمونه‌های خونی اخذ شده از پیکرهای مطهر با نمونه خونی خانواده‌ها احتمال شناسایی ابدان مطهرشان در آینده صورت پذیرد.

وی ادامه داد: حضور پیکرهای این شهدا و چشم انتظاری والدین آنان باعث می‌شود تا رسالت ما متولیان به ویژه اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به این موضوع مهم بیش از پیش باشد.

وی با ابراز گلایه از بی‌توجهی برخی مسئولان نسبت به ساخت یادمان‌های شهدای گمنام افزود: در حال حاضر این اقدام در 9 نقطه به کندی پیش می‌رود و متاسفانه در شهرستان فامنین که نه تنها پیشرفتی نداشته بلکه اقدامی نیز برای ساماندهی و ساخت یادمان شهدای گمنام آن شهر صورت نپذیرفته اما ساخت 21 یادمان شهدای گمنام به اتمام رسیده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس