کد خبر 474717
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

جشن آغاز سال تحصیلی مراکز آموزش پایه برای کودکان بازمانده از تحصیل مهاجر افغانستانی با حضور رئیس سازمان محیط زیست و سفیر افغانستان در ایران برگزار شد.

 به گزارش مشرق، مراسم جشن مراکز آموزش پایه برای کودکان بازمانده از تحصیل مهاجر افغانستانی «یاران مهدی2» و «سید احمد خمینی» با حضور رئیس سازمان محیط زیست ایران و سفیر کبیر افغانستان در ایران و جمعی از مسئولان وزارت امور خارجه و فرماندار «شهر ری» برگزار شد.

در این مراسم، مسئولان از این 2 مدرسه بازدید کرده و با حضور در کلاس‌های درس دانش‌آموزان مهاجر افغانستانی از شرایط تحصیلی آنها مطلع شدند.

 «نصیر احمد نور» سفیر جمهوری افغانستان در ایران ضمن تشکر از مسئولان مراکز آموزش پایه برای کودکان بازمانده از تحصیل مهاجر افغانستانی گفت: سال نو تحصیلی را به دانش آموزان تبریک می‌گویم و امیدوارم که سال تحصیلی موفقی را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان می‌بایست پس از کسب علم و تحصیل برای خانواده و ملت بزرگ اسلامی باشند، خاطرنشان کرد: از مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران کمال تشکر را دارم که دستور فرمودند که فرزندان مهاجر افغانستان باید از نعمت دانش و معرفت در هر جا بهره‌مند باشند، این هدیه ماندگاری است و برای سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری آرزومند هستم.

آغاز سال تحصیلی مدارس مهاجران افغانستان +عکس

نصیر احمد نور در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: نسل‌های گذشته افغانستان نیز در ایران تحصیل کرده‌اند و امیدوار هستم که شما نیز پس از تحصیل سرمایه با ارزشی برای کشور افغانستان، دوستی، برادری و یگانگی بین 2 کشور ایران و افغانستان باشید.

در ادامه این مراسم «فاطمه اشرفی» مدیرعامل انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده، آموزش کودکان را ضرورت استراتژیک مهم دانست و گفت: این موضوع مصالح و منافع فرهنگی و آموزشی دارد و دلگرم کننده است، این مرکز یکی از هفت مرکز انجمن حامی است که در سراسر کشور وجود دارد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده در ادامه افزود: این مرکز در جنوبی‌ترین منطقه تهران است و بیش از 700 دانش آموز در این مرکز به تحصیل مشغول هستند، ما فقط کار آموزش انجام نمی‌دهیم و مشاوره و مددبخشی بخشی از فعالیت‌های ما است، چرا که برخی خانواده‌هایی که در ایران زندگی می‌کنند، دسترسی به خدمات مشاوره ندارند.

وی با بیان اینکه 2 مرکز در شهر مقدس مشهد، چهار مرکز در تهران و 2 مرکز در سمنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: قصد داریم که مرکزی هم در قم و زاهدان ایجاد کنیم، چرا که فرمان مقام معظم رهبری فصل‌الخطابی برای فراگیری علم و دانش است.

آغاز سال تحصیلی مدارس مهاجران افغانستان +عکس

در ادامه این مراسم «هدایت الله جمالی‌پور» فرماندار شهر ری با اشاره به ارتباط عاطفی بین مردم ایران و افغانستان گفت: در تهران بیش از 800 هزار مهاجر افغانستانی داریم و از نظر انسانی هیچ تفاوتی بین ما نیست، افغانستان بخشی از ایران بزرگ بوده است و ما یک مرز جغرافیایی مشترک داریم.

وی با بیان اینکه افغانستان و ایران دارای فرهنگ و زبان مشترک هستیم، خاطرنشان کرد: در برخی روستاهای کشور ما افغانستانی‌‌های زیادی زندگی می‌کنند و در این 35 سال ما آنها را فرزندان ایران اسلامی دانستیم.

فرماندار شهر ری با تأکید بر اینکه نگاه ما به برادران افغانستانی نگاه عاطفی است، عنوان کرد: دولت و رئیس جمهور هم همین نگاه فرهنگی را دارند و امیدوار هستیم که این احساس و عاطفه تقویت شود چرا که 2 ملت ایران و افغانستان پیشینه دیرینه‌ای را دارند.

برگزاری مراسم سرود خوانی توسط دانش آموزان این مدارس و برپایی نمایشگاه عکس از جمله برنامه‌های جانبی بود که در این مراسم برگزار شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    AFARIN
  • سعید ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    مهاجران محترم افغان بباید هر چه سریعتر به کشورشان برگردند. حضور آنها در ایران به ضرر هر دو کشور است. هر چه آنها بیشتر در ایران بمانند برگرداندنشان مشکلتر می شود و این ببرای امنیت ملی ایران بک فاجعه است. متاسفانه نمایندگان مجلس و دولت در این خصوص کوتاهی می کنند و آیندگان آنها را نخواهند بخشید.
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    درود و هزاران درود اسلام مرز جغرافیایی ندارد نژاد پرستی مخالف صریح امیر المومنین علی علیه السلام است اگر دین نداریم لااقل ازاده باشیم و با انسانیت و اخلاق و ادب با مهاجران مظلوم برخورد کنیم
  • احمدی ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    بهتراست اولا برای آبادانی کشورخودشان کمک کنند ثانیانیروی کارجوانان ما بیکارنباشندما ایرانی ها سربازی میریم ،مالیات میدهیم وازمرزها دفاع میکنیم وغیره...درحالی که آنها فقط توبهترین جاها زندگی مرفه ای دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس