وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه نقش آموزش و پرورش حراست از ارزش‌های انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه سازی ارزش‌های دفاع مقدس است گفت: سال گذشته نزدیک به 650 هزار دانش آموز را در قالب اردوهای راهیان دور به منطقه غرب و جنوب اعزام کردیم.

به گزارش مشرق، علی اصغر فانی در صبحگاه مشترک پایگاه‌های بسیج فرهنگیان ضمن تسلیت به مناسبت فاجعه منا و طلب صبر عظیم برای بازماندگان حجاج، اظهار کرد: آموزش و پرورش چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب با شناخت موقعیت توانسته عکس العمل مناسبی از خودش نشان بدهد.

وی افزود: قبل از انقلاب معلمان با همراهی دانش آموزان و رهبری امام خمینی (ره) جریان انقلاب را شکل دادند، 13 آبان را آفریدند و در نهایت 22 بهمن را رقم زدند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پس از انقلاب نیز این وزارت خانه نقش اساسی را در دوران دفاع مقدس ایفا کرده است گفت: اعزام بیش از 550 هزار دانش آموز به جبهه و 90 هزار فرهنگی از جمله اقداماتی بود که انجام شد، همچنین راه اندازی مجتمع‌های آموزشی درون جبهه و پشت جبهه،‌ مدارس شاهد و مدارس همسران شهدا نمونه‌هایی از فعالیت‌ها و تلاش‌های آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در فاصله سالهای 72 تا 76 معاون فرهنگی بنیاد شهید بودم و در آن زمان همسران شهدا متقاضی ادامه تحصیل بودند و در نهایت موفق شدیم 107 مجتمع آموزشی خاص همسران شهدا را با همکاری آموزش و پرورش راه اندازی کنیم تا آنها بتوانند بدون مشکل به مدرسه بروند و تحصیلاتشان را کامل کنند.

فانی با اشاره به اینکه بنده طی سالهای 60 تا 64 در کردستان بودم و در آنجا هم آموزش و پرورش نقش مهمی داشت اظهار کرد: پرچم جبهه فرهنگی انقلاب به دست آموزش و پرورش است. در آن زمان تحلیل بسیاری از بزرگان کشور این بود که مشکل اصلی کردستان مشکل نظامی نیست بلکه مشکل فرهنگی است. با این تحلیل طرحی را تحت عنوان اعزام نیروهای فرهنگی از سراسر کشور به کردستان طراحی و اجرا کردیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به استانهای مختلف سفر کردیم و از آموزش و پرورش مناطق می‌خواستیم نیروهای حزب اللهی را به سالنی دعوت کنند و در آنجا وضعیت کردستان را برایشان تشریح می‌کریم تا اگر تمایل داشتند به این مناطق اعزام شوند. در نهایت 600 نفر از فرهنگیان که متقاضی این موضوع بودند در تهران دوره‌های آموزشی را گذراندند و به کردستان آمدند و در بخشهای مختلف جذب شدند اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که نیروهای بومی کارآمدتر هستند.

فانی با بیان اینکه سه مرکز تربیت معلم و شش دانش‌سرا در کردستان برای تربیت نیروهای فرهنگی در کنار مدارس شبانه روزی دایر کردیم اظهار کرد: تربیت نیروهای بومی در کردستان از همان زمان آغاز شد و اکنون تعدادی از مدیران استان در مراکز تربیت معلم درس خواندند و آماده خدمت و دفاع از کیان اسلام و انقلاب شده‌اند. در واقع همه این حرکات خوبی که انجام شد تضمینی برای حفظ اسلام و انقلاب بوده و هست.

فانی ضمن تاکید بر اینکه نقش آموزش و پرورش حراست از ارزش‌های انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه سازی ارزش‌های دفاع مقدس است ادامه داد: سال گذشته نزدیک به 650 هزار دانش آموز را در قالب اردوهای راهیان دور به منطقه غرب و جنوب اعزام کردیم.

وی افزود: دانش آموزانی که در اردوهای راهیان نور شرکت می‌کنند به سفیرانی برای خانواده، مدرسه و محله خود تبدیل می‌شود. باید فعالیت‌های پرورشی در راستای تحکیم مبانی اعتقادی، ارزشی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد. امروز تکلیف اصلی ما حفظ دستاوردهای انقلاب است.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس