کد خبر 474107
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳

معاون وزیر راه و شهرسازی، راه خروج از رکود مسکن را کاهش سود سپرده‌های بانکی عنوان کرد و افزود: فعلا مصوبه‌ای برای افزایش سقف وام مسکن در شورای پول و اعتبار مطرح نشده است.

به گزارش مشرق، حامد مظاهریان در خصوص رکود بخش مسکن، اظهار داشت: وضعیت کنونی بازار مسکن این است که سرمایه گذاران حاشیه سود کمتری را در بخش مسکن به دست می‌آورند، به همین دلیل تمایل کمتری به حضور در این بخش دارند.

وی با اشاره به اینکه الان سرمایه گذاری در بخش مسکن نسبت به سپرده گذاری در بانک، سود کمتری را به سرمایه گذار می‌دهد، گفت: باید تغییرات جدی در این بخش انجام گیرد تا سپرده گذاری سود کمتری نسبت به سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تولید داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: باید نرخ سود سپرده گذاری در این بخش کاهش پیدا کند تا افراد وارد چرخه تولید شوند، در غیراین صورت ترجیح می‌دهند با سپرده گذاری و تلاش کم همان سود تولید را به دست بیاورند.

مظاهریان با تاکید بر اینکه بالابودن نرخ سود سپرده‌های بانکی، بازار را به اشتباه می‌اندازد، ادامه داد: بالابودن نرخ سود سپرده‌ها به دلیل سیاست‌های ضدتورمی دولت است. برهمین اساس، دولتمردان قصد دارند تا یک توازنی را بین رکود و تورم برقرار کنند.

وی در خصوص پیشنهاد وام ۱۰۰ میلیون تومانی که از سوی انبوه سازان به بانک مسکن مطرح شده است، گفت: سقف وام را شورای پول و اعتبار تعیین می‌کند و تاکنون هم پیشنهادات مختلفی به این شورا داده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار در بخش مسکن، وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن بوده است، افزود: در ابتدا هم وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی مطرح شده بود که در نهایت هم شورای پول و اعتبار وام ۸۰ میلیون تومانی را مصوب کرد.

مظاهریان با اعلام اینکه فعلا این شورا مصوبه‌ای برای افزایش وام مسکن نداشته است، گفت: اما موافقیم که باید کار جدی برای خروج از رکود در بازار مسکن انجام گیرد و در این خصوص با تشکل‌ها همسو هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید زوایای مختلفی را در کوتاه مدت و بلندمدت در نظر بگیریم، افزود: نیاز به یک تجدیدنظر در نرخ سود بانکی داریم تا سرمایه‌ها به سمت تولید حرکت کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • والی ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    اینکه در این مملکت تمام بازارها بین 30 تا 70 درصد ریزش قیمت داشته باشند و ملک و مسکن همان قیمت قبل باشد و دچار کاهش قیمت نشود واقعا مسخره است . برای نمونه سکه 1/650 شده 900 ----- سهامداران بازارسرمایه بسته به سهام خود بین 30 تا 70 درصد کاهش قیمت داشته اند --- فرش دستباف بین 25 تا 55 درصد کاهش قیمت داشته -- وووو مصالح ساختمانی بین 15 تا 35 درصد کاهش قیمت داشته و ووو..... ختم کلام : بازار مسکن دچار رکود نشده بلکه دچار گران فروشی شده و حاضر نیست با قیمتهای روز راه بیایید . راه درمان : کاهش قیمت حداقل 35 درصدی ست ولاغیر
  • امید ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    مافیای مسکن بداند که دوره سوداگری مسکن به پایان رسیده است و مردم دیگر گول آنها را نمی خورند و آب به آسیاب آنها نخواهند ریخت بهتر است زالوهای مسکن به فکر یک زالو صفتی در کار های دیگری باشند چون دیگر مسکن نه تنها بازار ندارد بلکه باید بسیار بسیار بیشتر از این حرفها ارزان شود
  • گناهکار ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    تا این وام دادن ها نبود مردم راحت زندگیشون رو میکردن الان این نزولی که مردم دارن پس میدن یه لقمه حلالی هم که بود حروم شد دیگه از این قضیه در اومدن خیلی سخت بلکه محاله کدوم نزول خور و نزول بگیری رو دیدی که آخر عاقبت خوبی داشته باشه
  • رضا ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    اقا چرا همه یک طرف قضیه رو میبینین.ما بد بخت بیچاره ها که با پول کارگری خرج زن و بچه رو میدیم چه گناهی کردیم.دلمون یه دو قرون نون کارگری ساختمانی خوش بود اونم دیگه نیست.خدایا کمکمون کن
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    سلام،من سرمایه ام رو درتوليدمسکن بکارگرفتم ميلگرد،هزینه بالا،متحمل شدم مالیات دادم شغل ایجاد کردم ولی دلال سودش فروبرد،حالا پولم بدون ریسک در بانک گذاشتم کسی نميگه بسازوبنداز،سودش بیشتر،اگر بازار بهتر بشه خودم دلالی میکنم دیگه نميسازم.
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    بانک ها با سودی که به سپرده گذاری می دهند چرخه اقتصادی کشور را فلج کرده اند شما صنعت خودرو را ببیند صنعت ساختمان همینطور بورس همین طور تولید کسب کار با سود بانک به سپرده گذاری زمین خورده علاج کار بازنگری تو سود بانک هاست
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    چون پول نداریم! خیلی ساده است عرض سه سال همه چیزی سه برابر شده , خیلی پیچیده هست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس