فرمانده مرزبانی ناجا گفت: همه‌ مشکلات امنیتی با رایزنی با کشور عراق حل‌شده و پیاده‌روی اربعین امسال در کمال امنیت برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، سردار قاسم رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در مرز مهران اظهار کرد: از اربعین سال گذشته تاکنون چهار جلسه رسمی با فرماندهان ارشد عراق داشته‌ایم و تقریباً همه مشکلات امنیتی بین دو کشور رفع شده و مرزهای کشور برای تردد زائران در اربعین امسال آماده است.

وی بابیان اینکه سال گذشته مشکلاتی در اروند داشته‌ایم که امسال با هماهنگی مسئولان عراقی امسال در ایام اربعین گارد ساحلی مستقر خواهد شد، افزود: در هر سه مرز مهران، چزابه و شلمچه امنیت کامل برای تردد زوار برقرار است.

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه با حمل‌ونقل و پایانه‌های هماهنگی‌های لازم به‌عمل‌آمده و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قطعاً امسال شاهد تردد بهتر زائران و حمل‌ونقل آن‌ها خواهیم بود، گفت: افزایش گیت‌های ورود و خروج، افزایش سرویس‌های بهداشتی و خدمات‌دهی 24 ساعته در مرزها به زائران در دستور کار قرار دارد و امسال نیروهای بیشتری در مرزها استقرار خواهند یافت.

وی بابیان اینکه ترد زائران در ایام اربعین فقط با گذرنامه و ویزا صورت می‌گیرد و هیچ‌کس نمی‌تواند بدون گذرنامه از مرز عبور کند، تصریح کرد: با کشور عراق برای ورود و خروج راحت آمبولانس‌ها برای انتقال بیماران به مراکز درمانی هماهنگی شده و مشکلی نخواهیم داشت.

رضایی با تأکید بر اینکه 20 روز قبل از اربعین در مرزهای کشور با تمام توان مستقر خواهیم بود، افزود: با توجه به تلاش‌ها و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده اربعین امسال بسیار بهتر از سال گذشته برگزار خواهد شد.

قبل از نشست خبری اجلاس فرماندهان مرزبانی غرب کشور با فرماندهان کشور عراق برگزار شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس