استاد حسین علیزاده گفت: بسیار خوشحالم که در کشور خودم، ایران عزیز، جایزه‌ای را گرفتم که ارزش زیادی دارد. هنرمندان و بزرگان ایران به این نشان‌ها مفتخر شوند و این طور نباشد که اگر افتخاری را می‌خواهیم بدست آوریم، حتما چیزی غیر از خودمان باشد.

به گزارش مشرق، روز گذشته سومین همایش نکوداشت مولانا با حضور تعدادی از شخصیت‌های فرهنگی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

استاد حسین علیزاده که در این همایش مورد تقدیر قرار گرفت، گفت: بسیار خوشحالم که در کشور خودم، ایران عزیز، جایزه ای را گرفتم که ارزش زیادی دارد و امیدوارم در این مملکت که بزرگانی چون مولانا، حافظ، خیام  و نیز دیگر بزرگانی که در جهان مطرح هستند، وجود دارد ؛ هنرمندان و بزرگان ایران به این نشان ها مفتخر شوند و این طور نباشد که اگر افتخاری را می خواهیم بدست آوریم، حتما چیزی غیر از خودمان باشد. ما بزرگانی داریم که می توانیم با نام آنها، این افتخار را به جهانیان بدهیم و هنرمندان بزرگ جهان را با این افتخارات ایرانی در جهان مطرح کنیم.

حسین علیزاده در این مراسم با همراهی علی بوستان (سه تار) ، محمد معتمدی (آواز) ، سیاوش برهانی (تار) ، سیامک جهانگیری (نی) ، سینا جهان آبادی ( کمانچه) ،محمد انشائی (قیچک) ، سینا خشک بیجاری (کوبه ای) به اجرا پرداخت و  ساز و آوازهایی با اشعار مولانا و نیز تصنیف های «بی تو بسر نمی شود» و «باده تویی» را اجرا کرد.

در سومین همایش بین المللی نکوداشت مولانا از تعدادی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری با اهدای تندیس و لوح همایش تقدیر شد:

مولوی شناسی: دکتر امیرحسین شاه خلیلی، تحقیق: عبدالرحیم گواهی، شعر و ادبیات: علی قلی محمودی بختیاری، هنر و موسیقی: حسین علیزاده، انتشارات: حسین علمی (انتشارات علمی)، تالیف: حسین وحیدی مولف 20 جلد کتاب فرهنگ مولانا، خط و نقاشی: محمود فرشچیان (در همایش حضور نداشت)، دبیری انجمن: دکتر محسن فرشاد یکتا، رسانه جمعی: حجت الاسلام سید محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، بانوی منتخب: پری صابری (در همایش حضور نداشت) همچنین با اهدای لوح و تندیس این همایش از جمشید مشایخی و حسین الهی قمشه‌ای تجلیل شد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس