رياضيدان و مامور سابق آژانس امنيت ملي آمريکا اعلام کرد که اين آژانس يک نسخه از تمامي ايميل‌ها را براي استفاده‌هاي آتي در پايگاه‌هاي داده خود ذخيره مي‌کند.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، نيويورکر در گزارشي اعلام کرد:بيل بيني رياضيدان 67 ساله که اکنون بازنشسته شده است، با طراحي الگوريتمي به دولت آمريکا کمک کرد تا بتواند پس از واقعه 11 سپتامبر تمامي ايميل‌هاي نه تنها مردم آمريکا بلکه کشورهاي ديگر را نيز بدون اجازه قانوني و در خفا بررسي کند.
به گفته بيل بيني، از اين برنامه، که ابتدا به منظور رديابي دشمنان آمريکا در خارج از آمريکا طراحي شده بود، براي جاسوسي و تحت نظر گرفتن هم مردم داخل آمريکا و هم خارج آن استفاده شد. وي در اين خصوص گفته است: «من بايد از مردم آمريکا عذرخواهي کنم. اين برنامه سبب نقض حقوقِ فردي همه مردم شده است. از اين برنامه مي‌توان براي استراق سمع کل دنيا استفاده کرد».
بيني اظهار کرده است که آژانس امنيت ملي آمريکا (ان‌اس‌اِي) يک نسخه از کليه ايميل‌هاي تبادل‌شده در آمريکا را براي استفاده‌هاي آتي، ذخيره مي‌کند. در طول چند سال گذشته، ان‌اس‌اي تسهيلات ذخيره‌سازي الکترونيک عظيمي در ايالت‌هاي تگزاس و يوتا تاسيس کرده است. به گفته بيني، در پايگاه‌هاي ذخاير ايميلِ ان‌اس‌اي، امکان جستجوي کلمات به روش گوگل وجود دارد.
اين برنامه طوري تهيه شده است که به صورت خودکار عمل مي‌کند و اين بدين معناست که ايميل‌هاي مردم کل کشور آمريکا و جهان را مي‌توان تحت نظر گرفت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس