رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی ایران با انتقاد از عدم استفاده دولت از هئیت های تجاری گفت: در ۶ماهه سال ۹۴ حدود ۲هزار و ۷۰۰ نفر اعزام نیرو به خارج از کشور داشتیم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵درصد کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، حسین کرباسی  رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی ایران ، درباره آخرین وضعیت اعزام نیروی کار به خارج گفت: در 6ماهه سال 94 حدود 2هزار و 700 نفر اعزام نیرو به خارج از کشور داشتیم. هیچ نیرویی از طریق تفاهم نامه به خارج اعزام نشده است.

 وی ادامه داد: تمام این تعداد نیرو از طریق کاریابی‌ها و بر اساس لیست مشاغل کشورها اعزام شده‌اند. نیروها از طریق کاریابی‌ها به استرالیا و کانادا اعزام شده اند. تعداد اندکی هم آلمان بوده است.برخی هم به آلمان در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی اعزام شده اند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی ایران ادامه داد: با توجه به بحث توافق نامه هیئت های تجاری که به ایران می آیند،این هیئت هایی که به دنبال بهره وری از بازار اقتصادی کشور هستند،هیچ اقدام عملیاتی و برنامه ریزی شده در بدنه دولت نمی‌بینیم که بخواهیم از بازار کار کشور‌ها استفاده کنیم. علیرغم اینکه یکی از بزرگترین مشکلات کشورمان بحث اشتغال است اما دولت از آمدن هئیت های تجاری برای اعزام نیروی کار استفاده نمی‌کند. یکی از استفاده هایی که می‌ توانیم از هیئت های تجاری داشته باشیم اعزام نیروی کار به خارج از کشور است. هیچ عزم جدی و نگرانی جدی در این حوزه از سوی دولتی ها دیده نمی شود.

کرباسی با بیان اینکه بسیاری از جوانان کشور به صورت قاچاق برای فرار از بیکاری به آلمان می‌روند گفت:کارگروه ماده 35 در طول دو سال تنها یک بار برگزار شده است. به استناد مفاد ماده 35 آیین نامه اجرایی قانون مجازات به اشتغال حرفه کاریابی بدون داشتن پروانه مصوب 1387، کارگروه یاد شده به منظور سیاستگذاری کلان درباره چگونگی اعزام نیروی کار مازاد یا کارآفرین و نیز صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور با حضور نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه‌های کشور و امور خارجه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان تامین اجتماعی و انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی باید برگزار شود که در طول این دو سال تنها یک بار معاونت اشتغال برگزار کرده است . این موضوع نشان دهنده این است که در بدنه دولت عزم جدی در این حوزه نمی بینیم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی ایران بیان کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته امسال حدود 5 درصد کاهش اعزام نیروی کار به خارج از کشور داشتیم.یکی از مهمترین سیاست هایی که دولت می‌تواند برای توسعه اعزام نیروی کار انجام دهد، ایجاد یک اداره کل مستقل به منظور دنبال کردن این موضوع است. موفق ترین زمان اعزام نیروی کار ایران هم همان زمان بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    ميشه بفرمائيدكسانيكه اعزام مي شونددركجا ثبت نام كرده اند وچگونه گزينش مي شوندوازطريق چه نهاد ياسازماني انجام مي گيرد آيا آنها ازمابهتران هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس