کد خبر 473501
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲

رئیس تبلیغات اسلامی شاهین دژ گفت: از دیدگاه قرآن کریم هیچ قوم خاصی بر دیگر اقوام برتری نداشته و افکار نژاد پرستانه ریشه در جهل انسان دارد.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام احمد نورپور رئیس تبلیغات اسلامی شاهین دژ، با اشاره به اینکه اعمال وحشیانه اسرائیل غاصب نژاد پرستی مدرن است، اظهارداشت: اکنون صهیونیسم با نفوذ در اذهان جهانی، با افکار نژاد پرستانه خود علاوه بر آسیب رساندن به جامعه اسلامی و مسلمانان، انسانیت و ارزش‌های بشری را برای رسیدن به اهدافشان زیر پا می‌گذارند.

وی افزود: قوانین و احکام دین اسلام و فرمایشات قرآن تلنگر و تاملی است در برابر رسیدن دشمنان اسلام به اهداف شوم خود و تسلط آن‌ها برجهان اسلام که بزرگترین دلیل حملات وحشیانه اسرائیل غاصب به کودکان بی پناه فلسطین است.

حجت الاسلام نور پور تصریح کرد: برای جلوگیری از حاکم شدن افکار جاهلانه، نژاد پرستی و خود برتربینی در اذهان عمومی، جامعه نیازمند ترویج بیش از پیش علوم اسلامی در مدارس و دانشگاه‌ها بوده و باید افکار اسلام پسندانه در میان مردم نهادینه شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شاهین دژ خاطر نشان کرد: در دین مبین اسلام مادیات، معیار بزرگی و برتری نبوده و تمام بندگان خدا در آفرینش و مقام نزد خداوند متعال برابر است و تنها راه برتری انسان‌ها بر یکدیگر میزان تقوای آن‌ها است.

حجت الاسلام نورپور بیان داشت: پرهیزگاری، خدا ترسی و دوری از گناه و ظلم به دیگران، تقوا را در انسان تقویت کرده و موجب برتری روحی انسان در میان سایر بندگان می شود.

وی با اشاره به آیه 9 سوره مبارکه زمر:« قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ» افزود: علوم اسلامی و دینی از والاترین علوم و پیش نیاز تمامی دانش‌ها بوده و بدون داشتن زمینه اعتقادات دینی و اهمیت به آن‌ها، علوم و فنون جنبه ابزاری پیدا می کند و  حرکت آن در جهت سعادت اخروی انسان و تعالی روح وی نخواهد بود.

منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس