معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: هرمزگان به دلیل وجود زیرساخت های حیاتی و شریان انرژی، از نظر پدافند غیرعامل یک استان حیاتی است که باید مراقبت ویژه از آنها در مبانی پدافندی شود.

به گزارش مشرق، سردار حیدری در نشست شورای پدافند غیرعامل استان هرمزگان افزود: آسیب در زیرساخت های این استان در سطح ملی بازتاب پیدا خواهد کرد و مسوولان باید دقت بیشتری به مقوله پدافند غیرعامل داشته باشند.

وی بر آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل در سطح مدیران، کارشناسان و مردم تاکید کرد و گفت: اکنون یک هزار و 200 دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد و 15 نفر مقطع دکتری در دانشگاه دفاع ملی درحال تحصیل در رشته پدافند غیرعامل هستند که از این ظرفیت می توان برای آموزش و فرهنگ سازی استفاده کرد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: طرح پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی نیز باید به عنوان یک نقشه بالادستی تهیه شود که در این راستا به دستگاه ها کمک می کنیم.

حیدری افزود: هفته پدافند غیرعامل از چهارم تا دهم آبان ماه فرصت مناسبی برای اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی در این بخش است.

وی ادامه داد: سیاست های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل 13 دارد و اساسنامه پدافند غیرعامل در کشور نیز ابلاغ شده است

حیدری همچنین به انواع تهدیدات در این زمینه اشاره کرد و گفت: بخشی از تهدیدات زیستی و بخشی دیگر سایبری و در فضای مجازی هستند که در بسیاری از کشورها ارتش سایبری تشکیل شده که برای هجوم و دفاع مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل افزود: تمام مراکزی که با رایانه کار می کنند، می توانند تهدید شوند و بخشی از کارهای ما مراقبت از زیرساخت هایی است که با رایانه کار می کنند.

استاندار هرمزگان نیز گفت: باید کاهش آسیب پذیری و ارتقای سطح آمادگی استان در برابر تهدیدهای مختلف در اولویت قرار گیرد.

جاسم جادری در این نشست با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل و آمادگی برای کاهش آسیب پذیری در برابر تهدیدها افزود: در این خصوص باید هم در برابر تهدیدهای خارجی آمادگی داشته باشیم و هم در ارتباط با تقویت زیرساخت ها به شکلی عمل شود که کمتر آسیب ببینیم.

وی ادامه داد: باید هوشیاری ما متناسب با شرایط موجود باشد و تلاش کنیم در زمان حادثه زیرساخت های ما کمتر آسیب ببیند و همچنین قدرت بازدارندگی خود را افزایش دهیم.

جادری اظهارکرد: زمانی که بحرانی ایجاد می شود، باید آن را مدیریت کرد و با توجه به اینکه استان هرمزگان با بحران های مختلف مواجه است میزان خطرپذیری آن نیز با وجود ساحل طولانی و 14 جزیره، بیشتر از دیگر نقاط ایران است که در این زمینه با کمبود امکاناتی همچون بالگرد امداد و نجات مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد:همچنین یکی از دغدغه های فکری ما در هرمزگان آسیب پذیری در بخش آب با توجه به کمبود آن است.

وی اظهار داشت: هرمزگان راهبردی ترین استان کشور است و باید در جهت تقویت امکانات و تجهیزات در این استان تلاش شود.

در پایان این نشست حکم انتصاب جادری استاندار هرمزگان به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند زیستی استان هرمزگان که توسط سرلشکر فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح و رییس کمیته پدافند غیرعامل کشور صادر شده است، به استاندار هرمزگان اعطا شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس