دولت اوباما در بيانيه اي به تمام جهان هشدار داد که حملات سايبري بر عليه منافع ايالات متحده با اقدام نظامي روبرو خواهد شد.

به گزارش مشرق؛ کاخ سفيد در بيانيه سياست هاي بلند مدت استراتژي بين الملل فضاي سايبري خود گفت: "آمريکا در مقابل اعمال خصمانه در فضاي مجازي به عنوان تهديدي بر عليه منافع کشور پاسخ خواهد داد. همه کشورها داراي حق ذاتي براي دفاع از خود هستند، و به اعمال خصمانه اي که از طريق فضاي مجازي صورت مي گيرد با توجه به تعهدات ما در قبال همپيمانان نظامي خود با اقدامات نظامي به آنها پاسخ خواهيم داد."

بر پايه منطقي که اين استراتژي دارد، کشور ايران نيز مي تواند به دليل تهديد سايبري که توسط ويروس اکستاکس نت زيرساخت هاي فناوري هسته اي ايران را تهديد نموده، به کشورهاي آمريکا و اسراييل که بنا به اعتراف خود اين ويروس را پشتيباني کرده اند،حمله کند.
کاخ سفيد ادعا مي کند: "ما حق استفاده از تمام ابزارهاي لازم - ديپلماتيک، اطلاعات ، نظامي و اقتصادي - به عنوان ابزاري مناسب و سازگار با قوانين بين المللي، براي دفاع از کشور، متحدان، همکاران و منافع خود محفوظ مي دانيم."
دولت در ادامه مي افزايد نيروي نظامي تنها پس از به بن بست رسيدن ساير گزينه هاي ديگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
حمله به زيرساخت هاي حياتي منجر به سه سال حکم حبس اجباري براي کساني که به اين اعمال اقدام نمايند خواهد شد.
يک سند 30 صفحه اي، که روز دوشنبه منتشر شد، مجموعه اي از استانداردهاي امنيتي بين المللي کامپيوترهايي که در هر سازمان هاي دولتي و شرکاي ديپلماتيک آمريکا مورد استفاده قرار مي گيرد را مشخص کرده است.
همانطور که يک ژنرال بازنشسته آمريکا اذعان نموده، همه حملات به شبکه هاي دولت يک اقدام جنگي محسوب نمي شود. مسئله اينجاست که اغلب، شناسايي کشوري که از اين اعمال حمايت مي کند غيرممکن است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس