رهبر انقلاب، فرافکنی حکام عربستان و سر باز زدن از پذیرش مسئولیت این فاجعه را نادرست و اقدامی عقیم و بی اثر خواندند و گفتند: دنیای اسلام سؤالات زیادی دارد و جان باختن بیش از هزار نفر در این حادثه مسئله کوچکی نیست، بنابراین جهان اسلام باید برای این مسئله فکر کند.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سخنانی با اشاره به فاجعه بزرگ منا، تأکید کردند: دنیای اسلام سؤالات زیادی در این خصوص دارد و حکام عربستان بجای فرافکنی، باید با عذرخواهی از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار، مسئولیت خود را در این حادثه سنگین بپذیرند و به لوازم آن عمل کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، حادثه تلخ منا و تبدیل شدن عید قربان به عزای امت اسلامی را یادآور شدند و افزودند: انسان لحظه‌ای نمی‌تواند خود را از این غم فارغ بداند و این غم در چند روز اخیر بر دلهای ما و همه مسلمانان سنگینی می کند.

رهبر انقلاب، فرافکنی حکام عربستان و سر باز زدن از پذیرش مسئولیت این فاجعه را نادرست و اقدامی عقیم و بی اثر خواندند و گفتند: دنیای اسلام سؤالات زیادی دارد و جان باختن بیش از هزار نفر در این حادثه مسئله کوچکی نیست، بنابراین جهان اسلام باید برای این مسئله فکر کند.

ایشان همچنین تأکید کردند: این قضیه فراموش نخواهد شد و ملتها به طور جدی آن را دنبال خواهند کرد و سعودیها نیز باید به جای فرافکنی و متهم کردن این و آن، مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار عذرخواهی کنند.


صوت بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را از اینجا بشنوید.
منبع: دفتر مقام معظم رهبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    امان از دل اين روزهاي رهبر انقلاب
  • ناشناس ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    به فدای رهبر حکیم و بزرگوارم .ان شاالله طبق روایت امام صادق ع بعد از مرگ عبدالله و جنگ قدرت ال سعود به زودی نابود خواهد شد
  • اهوازی ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    الله اکبر الله اکبر / خامنه ای رهبر مرگ بر ضد ولایت فقیه جانم فدای رهبر وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    مردم به شدت از این حادثه ناگوار عصبانی و ناراحت هستد و نسبت به آل سعود خشمگین اند هیچ کسی نمی تواند قبول کند این واقعه صرفا یک اتفاق بوده است
  • سیامک ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    برای کاهش آلام خانواده جان باختگان فرمایش مقام رهبری کاملا متین وانسانی است وآن عذرخواهی وقبول اهمال ازطرف دولت سعودی است ..تا بعد مسائل حقوقی پیگیری شود..
  • حاج یوسف ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    ملت ایران اسلامی خیلی با هوش تر از آن است که عربستان ویا امریکا فکر می کند ،بی شرفها ف بی وجدانها ف کثافتها شما علناً حجاج بیت الله را کشتید .این قضیه اصلاً وابداً نمی تواند یک جادثه ویا اتفاق ساده بوده باشد قطعاً دستی در جریان کشتن این همه حاجی بوده است . کشوری که به یمن مسلمان حمله ور شده ومثل یک حیوان درنّده وخون آشام آدم کشی می کند برای او کاری ندارد که حاجی بکشد ان هم در خانه ی خود ، نه جای دور 0 مسئولین کشور ایران بدانند ومی دانند که این حادثه وجریان عادی نیست ونمی باشد .این وهابیون آشغال وآدم کش امسال هم دست به جنایت زدند مثل سالهای گذشته ؛ اصولاً هر اتفاقی که در مکه رخ داد و منجر به کشته شدن حجاج شد دستی در کار بود . این خاندان سعودی دشمن درجه یک مسلمانان وشیعیان علی (ع) هستند 0 ای دنیا ی اسلام بیدار باشید و با هوشیاری تمام دشمن خود را شناسایی کنید وبدانید که عربستان دشمن شماست ،لذا با هم متحد شوید و دودمان سعودی را از جا برکنید ونابودش سازید . ای مسلمانان وانقلابیون عربستان دست بکار شوید و انقلاب کنید و این جرثومه ی فساد یعنی شاه عربستان را نابود کنید وریشه ی خانوادگی آنان را بخشکانید .
  • حسن ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    سپاس از رهبر انقلاب به جهت موافقت با دفن جانباختگان این حادثه ی غمناک در گلزار شهدا.
  • علی ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    مرگ بر ملخ خور بی شرف وهابی.
  • محمدحسینم ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    سام مشرق چطوری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس