رییس سازمان حج و زیارت با بیان این که آمار مجروحان، جان‌باختگان و مفقودان همچنان ثابت مانده و تغییر نکرده است، گفت: جست‌وجو و شناسایی زائران ایرانی با شرایط سختی در بیمارستان‌های مکه، منا و جده ادامه دارد. دعا کنید که بتوانیم مفقودان را در بین مجروحان پیدا کنیم.

به گزارش مشرق، سعید اوحدی - رییس سازمان حج و زیارت - به 99 مجروح ایرانی که در بیمارستان‌های مکه و جده تحت درمان هستند، اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد تعدادی از این مجروحان در روزهای آینده از بیمارستان مرخص شوند.

او یادآورشد: جست‌وجو در بیمارستان‌های طائف که بخشی از مجروحان ایرانی به آن منتقل شده‌اند، به مجوز نیاز دارد که پیگیر هستیم تا فردا این مشکل را نیز حل کنیم.

رییس سازمان حج و زیارت به 325 زائر مفقود شده ایرانی اشاره کرده و از مردم خواست دعا کنند تا تعداد زیادی از این مفقودان در بین مجروحان باشند.

اوحدی سپس با شرح مختصری از وضعیت منا، بیان کرد: منا وضعیت سختی را پشت سر گذاشت، شب گذشته به چادری سر زدیم که 25 نفر، همسران‌شان را از دست داده بودند.

وی اضافه کرد: آن 136 زائر جان‌باخته در لحظه وقوع حادثه شناسایی شدند که لازم است بار دیگر اطلاعات آن‌ها در پزشکی قانونی عربستان صورت جلسه شود، امیدوارم خانواده‌ها وضعیت ما را درک کنند و عموم مردم دعا کنند که بتواینم این اجساد را به کشور برگردانیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به شرایط منا در آخرین روز حضور زائران اشاره کرد و گفت: امروز حدود 2 میلیون زائر منا را ترک کردند، ترافیک سنگینی در خیابان‌ها ایجاد شد، زائران ایرانی برای رسیدن به مکه 6 ساعت در ترافیک ماندند، اما سرانجام همه آن ها در هتل هایشان مستقر شدند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    0 0
    اقای اوحدی قبلا چه کاره بوده ؟
  • الی ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    0 0
    الهی بمیرم برای اون چادری که همسران و فرزندانشان را از دست داده بودند.. خدایا صبر بده
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    آقای اوحدی مقصر اصلی شما هستید شما که می دانستید و می دانید عربستان درشرایط حاضر سرسخت ترین دشمن ایرانیان است آیا هشدارهای لازم را قبلا به حجاج دادید؟ آیا خود شما فکر نمی کردید احتمال دارد عربستان توطئه چینی برای کشتار ایرانی کند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس