وزیر بهداشت عربستان با حضور در نشست خبری اعلام کرد که با وجود شمار بالای قربانیان حادثه منا، عملکرد وزارت بهداشت در واکنش به این حادثه حرفه‌ای بود.

به گزارش مشرق، «خالد الفالح» وزیر بهداشت عربستان در نشست خبری از منطقه منا گزارش داد که دست کم 2 میلیون نفر در مراسم حج امسال شرکت کرده‌اند.

با توجه به کشته شدن 118 نفر در در جریان حادثه بالابر در مکه و  کشته شدن حدود 2000 نفر در حادثه ازدحام در منا وی مدعی شد که 25 هزار کادر پزشکی در مراسم امسال در حال انجام وظیفه بوده‌اند.

شبکه خبری «العربیه»، گزارش داد که وزیر بهداشت عربستان اعلام کرد که مراسم حج سال جاری با چالش‌های متعددی مواجه شده است که وزارت بهداشت عربستان عملکرد خوبی در حادثه سقوط بالابر نشان داد.

وی همچنین با تأیید مرگ 769 و زخمی شدن 934 نفر در این حادثه مدعی شد که با توجه به تجربه‌ای که پیش از این در این حوادث داشته‌ایم عملکرد حرفه‌ای داشته‌ایم.

الفالح درباره انتشار بیماری‌های واگیردار در حج گفت: خُرسندیم و افتخار می‌کنیم که در مراسم حج امسال هیچ مورد انتشار بیماری‌های واگیردار گزارش نشده است!

وزارت بهداشت عربستان درباره اقدامات این وزارت خانه و آمادگی در جریان مراسم حج امسال همچنین اعلام کرد که 5 مورد زایمان موفق برای چند تن از حجاج و 22 مورد عمل قلب باز نیز به وسیله کادر پزشکی این وزارت خانه صورت گرفته است!

این ادعاها در حالی از سوی وزارت بهداشت عربستان مطرح شده که با توجه به دو حادثه سقوط بالابر در مکه و ازدحام جمعیت در منطقه منا؛ مراسم حج امسال یکی از پر تلفات ترین مراسم حج در 25 سال گذشته به شمار می‌رود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    0 0
    عجب رویی داری ، اینها بخاطر زیادی ملخ خوردن هستش ، ملخ باعث پر رویی و جنایت میشه!
  • یار غریب ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    0 0
    حرفه ای بودنتون تو حلق ملک سلمانتون
  • ناشناس ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    انقدر حرفه ای بود که هلوکاست دیگری درتاریخ ثبت شد هلوکاستی که اسنادش نه دروغ است ونه مخفی کردنی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس