کد خبر 47262
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶

محققان به منظور معرفي هزاران باکتريي که در بدن انسانها زندگي مي کنند تصاويري از اين موجودات را در بدن انسانها شبيه سازي کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، با برخي از باکتري هايي که بيش از 90 درصد از سلولهاي زنده بدنتان را اشغال کرده اند، آشنا شويد. بدن انسان زيستگاه چندين تريليون شکل از حيات است، از E.coli هاي رشته مانند که با استفاده از دمهاي سه شاخه خود در ميان روده هاي انسان به اين سو و آن سو مي روند گرفته تا باکتري سالمونلا که در مسموميت غذايي بسيار شهرت دارند، اما بدون وارد آوردن آسيب در پوست انسان زندگي مي کنند از جمله اين شکلهاي مختلف حياتي هستند.

انواع مختلفي از باکتري ها بر روي پوست انسان يافت مي شوند که به ويژه با غدد عرق و فوليکولهاي مو در ارتباطند. اين باکتري ها معمولا براي انسان آسيبي در پي ندارند البته برخي از آنها مي توانند موجب بروز آکنه شوند. معمولا باکتري ها زماني که به پوست نفوذ مي کنند مي تواند دردسر آفرين شوند.

در بدن هر انساني بيش از 500 تا هزار گونه مختلف از باکتري ها وجود دارند و در بدن يک فرد بالغ تکثير مي شوند تا 100 تريليون سلول مجزا را به وجود آورند.

"روي اسليتور" از موسسه تکنولوژي "کورک" مي گويد روده انسان به تنهايي حاوي دو کيلوگرم باکتري است، در واقع تنها 10 درصد از ماهيت بدن ما انساني است و بقيه آن از ميکروبها انباشته شده است. شايد اين غلبه ميکروبي بر بدن انسان نگران کننده به نظر بيايد اما اسليتور مي گويد اين باکتري ها براي بدن انسان سودمند هستند به طوري که بدون آنها انسان قادر به ادامه حيات نيست:

مدل سازي رايانه اي از باکتري هاي موجود بر روي پوست انسان

مدل سازي رايانه اي از هليکوباکتر پيلوري که در شکم انسان زندگي مي کنند

مدل سازي رايانه اي از باکتري E-coli

مدل سازي رايانه اي از باکتري هاي Coccus

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس