کتاب «حکایت زمستان» امروز در نخستین نماز جمعه پاییز 94 معرفی شد.



به‌گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در فرصت پیش از خطبه های نماز جمعه سراسر کشور تلاشی است که به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در حال پیگیری و اجرا است. اکنون در هفته دفاع مقدس، کتاب «حکایت زمستان» نوشته سعید عاکف، که از پرفروش ترین کتابهای حوزه دفاع مقدس بوده و تاکنون با انتشار 154000 نسخه توسط انتشارات مُلک اعظم به چاپ پنجاهم رسیده است، در نماز جمعه سراسر کشور معرفی شد که با استقبال مخاطبان روبرو گردید.

«حکایت زمستان» روایتی متفاوت از صفحه ای ماندگار از دیوان افتخارآمیز دفاع مقدس است. روایت مقاومتها و مظلومیتهای اسرای ایرانی در زندانهای بعثی ها و منافقین که از زبان آزاده سرفراز عباس حسین‌مردی و با قلم شیرین و شیوای سعید عاکف بیان شده است. در کتاب «حکایت زمستان» عباس حسین‌مردی راوی شجاعت رزمندگان دلیری می‌شود که تا آخرین نفس برای دفاع از دین و سرزمین خود مقاومت کردند. داستان رشادتها و پایداریهای رزمندگان اسلام، شرایط عجیب و حیرت‌انگیز اردوگاه‌های عراقی، فضای روحی و روانی دشوار دوران اسارت، و شکنجه‌هایی که گرچه تصورش برای انسان مشکل می‌باشد اما حقایقی است که بر جریده تاریخ ثبت شده است.

 

مقاومتی که فرزندان برومند این سرزمین در کتاب «حکایت زمستان» از خود به نمایش می‌گذارند، چنان شگفت‌آور است که جز با مدد الهی امکان‌پذیر نیست. مقاومتی که از همت بلند اسرا در آن شرایط سخت و دشوار سخن می‌گوید؛ از حافظ کل قرآن شدن بعضی از آنان و باسواد گشتن عده‌ای دیگر گرفته تا زیرکی و خلاقیتهایشان در به ستوه آوردن افسران عراقی و منافقین که در جای جای کتاب به چشم می‌خورد و گاهی هم به زبان طنز بیان شده است.

به گزارش فارس، عباس حسین ‏مردی در خلال خاطرات «حکایت زمستان» از ارتباط معنوی اسرا با اهل ‏بیت علیهم‌السلام و نجات از مرگ حتمی در زیر شکنجه‌های طاقت‌فرسای بعثی‌ها با توسل به آن ذوات مقدسه سخن می‌گوید و رمز و راز موفقیت‏های آنها را در همین‏جا جستجو می‌کند. خواننده بارها همراه با راویِ کتاب به استقبال شهادت می‌رود و می‌بیند که رزمندگان اسلام چگونه دشمن را در خانه خودش زمین گیر کردند. نثر ساده و روان، تقسیم بندی خاطرات به داستانهای کوتاه مرتبط با هم، ایجاد جذابیت و هیجان در بیان مطالب، از ویژگیهای خوب کتاب «حکایت زمستان» است.

خاطرات تلخ و شیرین کتاب «حکایت زمستان» را می‌توان تلنگری جدی دانست که علاوه بر حماسه تاریخی فرزندان انقلاب، چهره زشت و پلید دشمنان اسلام و عمق کینه آنان نسبت به این مرز و بوم را بیش از پیش به نمایش در می‌آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس